środa, 5 sierpnia 2020

Breyer Traditional - Peptoboonsmal 1829

Nowość 2020 Breyer Traditional - Peptoboonsmal numer 1829 - portret konia rasy quarter horse, gwiazdy cuttingu.



Mold konia to "Australian stock horse" wyrzeźbiony przez Mooning Piglet Studios, czyli Kitty Cantrell i wprowadzony do sprzedaży w roku 2018 jako Dundee dla członków Premier Club.


Nie musieliśmy długo czekać, bo już rok później można było konia na tym moldzie w ograniczonej ilości zakupić na Breyer Fest, a dwa lata po premierze jest już dostępny jako model regularny, czyli RR dostępny dla wszystkich.


Kasztanowato-dereszowaty wałach ukazany jest w galopie z rozwianym ogonem i  grzywą. Ma odmiany na trzech nogach (mają beżowe paskowane kopyta) oraz łysinę na głowie.


Grzywa wygolona jest za uszami, dzięki czemu model jest tack friendly. Trochę szkoda, że strzałka jest tylko na podniesionej nodze, a kasztanów nie ma w ogóle. Ciekawe, że inny model tej samej autorki, Geronimo, czyli Ideal Quarter Horse lub Bandera, który pozował w ogłowiu w poprzednim poście, ma i strzałki i kasztany.


Model można zakupić na monocerus.pl


Jak dobrze się przyjrzycie, to zobaczycie, że na na bokach konia widać delikatne jabłuszka. Na tym modelu są one ledwo widoczne, ale oglądałam inne egzemplarze i niektóre miały jabłkowitość dość dobrze widoczną.


Wałach jest długim modelem - dorównuje długością Don't Look Twice, choć jego kłoda jest ciut krótsza i szczuplejsza. Wysokość mają taką samą, czyli 18 cm w najwyższym punkcie modelu.


Muszę wziąć kiedyś moje amazonki na przejażdżkę :)


Jest to trzeci kasztanowaty deresz w mojej kolekcji i muszę im wszystkim zrobić wspólną fotkę, bo każdy inaczej wygląda.


To tyle na dziś - pozdrawiam serdecznie :)

4 komentarze:

  1. Kurczę, ja go od razu skreśliłam z powdu maści a po zobaczeniu Twoich fotek bardzo mi się spodobał! Fantastycznie wychodzi na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szaleję za nim odląd go zobaczyłam na monocerusie. Będzie mój 😂 Oby Gwiazdor był bogaty w tym roku B)

    OdpowiedzUsuń
  3. o kurcze miałam nadzieje że ma na wszystkich nogach strzqłki i kasztany. No coż chyba poczekam aż na monocerusie będzie Catch Me

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta duża odmiana to troche nie dla mnie. Ale oprócz tego jest całkiem fajny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)