sobota, 30 października 2021

CollectA - Konik Polski klacz 88926

Nowość 2021 firmy CollectA - Konik Polski klacz 88926 (Konik Mare Blue Dun).


Źrebaka rasy konik polski dostaliśmy już w pierwszej połowie 2021 roku. Klacz to nowość na drugą połowę roku i niedawno pojawiła się na Monocerus.pl

O źrebaku już zrobiłam post i możecie o nim poczytać tutaj:

Oczywiście oba konie są od tej samej rzeźbiarki, która już od kilku lat rzeźbi dla firmy CollectA - od pani Deborah McDermott.

Klacz jest maści myszatej z pręgą grzbietową, szkoda że nie ma także pręgowania na nogach.

Ciało jest pocieniowane, różne odcienie znajdziemy także na grzywie i ogonie, choć może mało realistycznie.

Dobrze, że kopyta nie są jednolite, ale kasztany nie są pomalowane, choć są wyrzeźbione.



Mama i dziecko. Ciekawe, czy zrobią ogiera, żeby była cała rodzina?

Klacz konika jest podobna do klaczy Camargue z roku 2016. Oczywiście nie są identyczne, ale pozę mają bardzo podobną. 


Opis konia Camargue znajdziecie tutaj:

Poniżej porównanie z niemieckim kucem wierzchowym z firmy Schleich, który jak widać jest dużo mniejszy.

I porównanie "od zadka strony":

Mnie ta klacz się podoba, a Wam? Razem ze źrebakiem tworzą miłą dla oka parę.

Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Ciekawe, że wiele osób zauważa jej podobieństwo do camargue. Mnie klacz się absolutnie nie podoba, przede wszytkim nie wygląda jak konik polski... nie, nie i nie! Nie mam weny żeby się na nią rozpisywać, Blue Merlle omówiła w swoim poście chyba wszystkie moje uwagi. No ale od siebie powiem, że jestem na nie. Szkoda, bo już się cieszyłam, że koniki w końcu będą miały swojego przedstawiciela wśród modeli

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie jest zdecydowanie zbyt gruba, szeroka i mało wpisuje się w eksterier rasy :( No nie przypasowała mi :')

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)