niedziela, 28 marca 2021

CollectA 2021 - Konik polski źrebię

CollectA nowość na pierwszą połowę 2021 roku - konik polski źrebię (Konik foal) numer 88918.

Chyba pierwsza w świecie figurkowym typowo polska rasa. Na razie dostaliśmy malucha (ogierka), ale w drugiej połowie roku w sklepach pojawi się także klacz. Mam nadzieję, że w przyszłości doczekamy się także ogiera do kompletu.

Maluch jest maści myszatej z pręgą na grzbiecie. Oczywiście nie ma żadnych odmian bo u tej rasy nie są one mile widziane.

Na szczęście pogoda dopisała i mogłam zrobić zdjęcia na dworze. Otoczenie kolorystycznie idealne dla małego konika - źrebaki właśnie na wiosnę się rodzą i ich ubarwienie pomaga wtopić się w tło, aby drapieżniki tak łatwo ich nie zauważyły.

Pamiętam, że czytałam kiedyś artykuł o konikach dziko żyjących w rezerwacie. Jeden maluch urodził się przy prawie 15 stopniowym mrozie i przeżył, a wyobraźcie sobie, jaki szok termiczny dla niego - wewnątrz klaczy była temperatura +38 stopni Celsjusza, po urodzeniu trafił na temperaturę -15C - to 53 stopnie różnicy! 

Ktoś może powiedzieć, że ma grube nóżki - wcale nie, on jest po prostu puchaty! :P

Wiecie, że przez parę lat prowadziłam sklep z figurkami? No więc prawda jest taka, że te modele źrebaków z cienkimi kończynami wcale się dobrze nie sprzedawały (np. małe haflingery CollectA). Wydaje mi się, że po prostu rodzice bali się, że te patykowate nóżki będą się łatwo łamać.

Mile zdziwił mnie jeden szczegół - źrebaczek ma wyrzeźbione nie tylko strzałki pod kopytami, ale także kasztany na nogach, co jest rzadkością u źrebaków w tej skali modeli (Little Bits 1:20).

Poniżej porównanie ze źrebakiem fiordzkim CollectA.

A poniżej na zdjęciu pręgi grzbietowe na figurkach koni CollectA: mały konik, ogier islandzki oraz mały fiord.

A przy okazji - do Monocerusa wrócił ogier islandzki, polecam go do kolekcji. Więcej jego zdjęć możecie zobaczyć tutaj:

CollectA - Kuc islandzki ogier 88826

W drugiej połowie roku ogier pojawi się także w sprzedaży w nowej maści. Fajnie byłoby, jakby zrobili z niego klacz. Ale może klacz dostaniemy później? Nie lubię takich niepełnych "rodzinek".

Wszystkie modele, które widzicie na zdjęciach, można obecnie zakupić na:

----->  Monocerus.pl <-----

Zrobię dziś chyba jeszcze posty o reszcie konikowych nowości z firmy CollectA, bo dziś miałam dobry dzień na zdjęcia.

Miałam dziś takiego "pomocnika". Jak widzicie pilnował, żeby nikt nie ukradł modeli, jak robiłam fotki ;)

To do zobaczenia w następnym poście!

1 komentarz:

  1. Śliczny konik! Napewno trafi do mojej kolekcji. Maść jest naprawdę ładna, ale poza - jeszcze lepsza! Poprostu źrebaczek moich marzeń. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)