czwartek, 25 marca 2021

Artist Resin - Jasyr - koń zimnokrwisty

Pamiętacie medalion z głową dzikiego mustanga, który pokazywałam w sierpniu zeszłego roku? Jeśli nie, to zapraszam tutaj:

Medalion - Never Give Up

Bohater dzisiejszego posta został ulepiony tymi samymi dłońmi - przedstawiam Wam figurkę konia zimnokrwistego o wiele mówiącym imieniu "Jasyr", a jego autorką jest Amelia Bryła.
Skala modelu to LB 1:18 , w najwyższym punkcie ma około 11,5 cm wysokości.


Intrygowało mnie, czemu ogier dostał takie - powiedzmy to otwarcie - niezbyt dobrze kojarzące się imię. "Jasyr" wg. Wikipedii to termin polski, ukraiński i ruski oznaczający niewolę turecką lub tatarską." Odpowiedź znalazłam przez przypadek na jednej z fejsbukowych grup modelarskich, oddajmy więc głos Autorce:
"Praca powinna wyrażać emocje i stanowić swoisty przekaz. Dobrym przykładem jest tutaj Jasyr mojego autorstwa. Tkwi w nim więcej niż może się wydawać. Przedstawia konia nieszczęśliwego, zmuszonego do pracy (usztywniona szyja, wyraz pyska, specyficznie ułożone powieki oraz uszy, zaparta postawa oraz jak na ziemniaka duża ilość żyłek). Generuje złudny spokój, który jest spowodowany zniewoleniem wewnętrznym, stąd wzięło się jego imię. W modelu zarówno pod względem rzeźby jak i malowania można zaznaczyć bardzo dużo rzeczy i oddać swojej pracy duszę."

I żeby nie było, że zmyślam - źródło:


Wpis na grupie Modele Koni - Grupa Dyskusyjno-integracyjna, którą polecam, jeśli jeszcze w niej nie jesteście.

Nie będę już o tym modelu pisać. Wspomnę tylko, że od ponad 4 lat po cichu kibicowałam Amelii i cieszę się, że w końcu udało mi się zdobyć jej pierwszą pełnowymiarową rzeźbę. Obecnie można Jasyra jeszcze zakupić, a kontakt z Amelią uzyskacie poprzez FB oraz jej Instagram:
@art_without_secrets

Konik przyjechał do mnie miesiąc temu, ale czekałam na dobry dzień do robienia zdjęć.

A może to byk, a nie koń?

Ma podkowy wraz z podkowiakami.

Bardzo podobają mi się włosy, jest to bardzo trudna część do rzeźbienia.





Trochę wiosny na zdjęciu, w końcu parę dni temu się rozpoczęła!

Amelia ma "na warsztacie" kilka innych modeli koniowatych. Jestem niezmiernie ciekawa, jak będą wyglądać po skończeniu, bo zapowiadają się niezmiernie ciekawie.


BONUS - ptak szpak



Pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. Jakie cudo! W kolorach mógłby wyglądać jak prawdziwy *.*
    Pozdrawiam :)

    PS. Pan ptak szpak też piękny c:

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)