poniedziałek, 15 marca 2021

Breyer Traditional - Koń nokota maści karo-dereszowatej

Model Breyer Traditional - Nokota Horse blue roan, czyli koń rasy nokota maści karo-dereszowatej, numer katalogowy 1279.

Mold zwany po prostu "Nokota" został wyrzeźbiony przez Kathleen Moody i wprowadzony był do sprzedaży w roku 2007. Z tego właśnie też roku pochodzi opisywany dziś model, który był wtedy sprzedawany jako zwykły RR, czyli mold regularny dostępny dla wszystkich.

Ogier jest u mnie już od dłuższego czasu, ale jakoś nie było kiedy go opisać. Dostałam jednak 2 dni temu pod filmikiem na YT prośbę o post o nim od Laura k, a ponieważ dziś była ładna pogoda, to na szybko strzeliłam parę fotek. Mam nadzieję, że nikt mnie znów nie posądzi o to, że papuguję innych twórców i wrzucam post, jak oni opisują dany model (niektórzy wiedzą, o co chodzi). Tak więc na filmik o tym koniku zapraszam do TMR, która opisała dwa modele na tym moldzie miesiąc temu, o tutaj:
Okiem kolekcjonera - recenzja - Breyer Traditional Nokota (Toro i Blue Roan)

BTW ("by the way", czyli "a przy okazji") zazdroszczę Toro, oraz innych, które są w Waszych kolekcjach. Ale jednak mam nadzieję, że konisko niedługo pojawi się znów jako regularny model w sprzedaży, bo nie uśmiecha mi się płacić za plastik tyle, co za żywicę od rzeźbiarza. Ale rozumiem, że kolekcjonerzy zapłacą duże pieniądze za niego, byle tylko go dorwać. Jeśli kogoś stać, to czemu nie :)

Model naprawdę ładnie wychodzi na zdjęciach, mam jedno robione latem, pokazywałam je w poście urodzinowym.

Teraz mamy inną pogodę, ale nawet w takiej jesienno-zimowo-wiosennej oprawie również prezentuje się zabójczo ;)

Ogier jest w dynamicznej pozie, jakby odwracał się nagle, może walczy akurat z konkurentem?

Uszy obrócone są w tył, żeby przestraszyć wroga.

Konia można postawić na 3 nogach, lub na dwóch i oprzeć na ogonie. Zyskamy wtedy nową perspektywę do zdjęć.

Zrobiłam parę fotek pokazujących "walkę". Co prawda drugi model to klacz (Breyer Traditional koń z Sable Island), ale zapomnijmy o tym na chwilę.

Jak widzicie nokota jest dość małym modelem, mold kuca Connemara jest prawie tej samej wielkości.


Koń maści karo-dereszowatej, to karosz, który ma na ciele (zwykle są to górne części kończyn, kłoda oraz szyja) białe włosy, które rozjaśniają sierść do szarości. Jednak gdy koń zrani się, to włosy w miejscu zagojonej rany odrastają czarne, tak jak na zwykłym karym koniu. Dlatego na nokocie znajdują się takie ciemniejsze "plamki".


Wiosno, gdzie jesteś? Potrzebujemy stadnych zdjęć!


To tyle na dziś, pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Hmmm, nieszczególnie mi się ten mold podoba, ale w malowaniu o nazwie Cheveyo nie jest tak źle :')
    Gratuluję takiego modelu i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Malowanie maści jest bardzo średnie, za to jego rzeźba bardzo mi się podoba - jest niezwykle dynamiczna, a w parze z Connemara naprawdę ładnie się prezentuje.

    Pozdrawiam
    Sayto aka Łowca much

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)