środa, 3 listopada 2021

Breyer Traditional - Night Mare Halloween Horse 2014

Breyer Traditional - Night Mare - Halloween Horse 2014 - model specjalny dla amerykańskiej sieci sklepów "Brick-and-Mortar" (numer katalogowy 1724).

"Night Mare" to po polsku "nocna klacz", ale pisane razem "nightmare" to "koszmar". Obie nazwy pasują do tego halloweenowego modelu, który jest biało-czarnym (fosforyzującym w ciemności po naświetleniu) koniem z motywem wampirów.


Mold to "Goffert" wyrzeźbiony przez Kathleen Moody i wprowadzony do sprzedaży w roku 2005 jako kary koń fryzyjski o tym właśnie imieniu. Oryginał był ogierem - przedstawiony dziś model to klacz.

Koń przedstawiony jest w fazie kłusu, gdy wszystkie nogi unoszą się nad ziemią, dlatego ma specjalną przeźroczystą podstawkę, w którą włożony jest metalowy bolec wystający z przedniego kopyta.

Jak widzicie na figurce znajdziemy kilka wampirów i nietoperzy oraz zamek hrabiego Drakuli. Czarne miejsca to oczywiście farba - białe to "naga" masa, z której zrobiony jest model. Po naświetleniu świeci ona na zielony kolor. Nie mam zdjęcia, ale wygląda to dokładnie tak, jak na moim kucyku, którego możecie zobaczyć w tym poście:

Kucyk - niech światło będzie z Wami

W swojej kolekcji posiadam już 3 konie na tym moldzie. Jednego z nich opisywałam już na blogu, a mianowicie jest to kolorowy dekor:

Breyer Traditional - Crystalline 1835 decor

Kary to model na Breyer Fest 2014 o imieniu Gooitzen fan Teakesyl, który nadal czeka na wpis.

Moja kolekcja Halloweenowych rumaków także składa się już z kilku przedstawicieli. Na zdjęciu widzicie 4 z nich, a są to od lewej:

Breyer Traditional - Samhain Halloween Horse 2019 <- klik post

Breyer Traditional - Calavera Halloween Horse 2017 <- klik post

Opisywana dziś Night Mare

Breyer Traditional - Nevermore Halloween Horse 2018 <- klik post

Piątym koniem z tej serii mieszkającym u mnie jest Ichabod (Halloween Horse 2015), ale jest jeszcze w pudełku, więc nie załapał się na fotkę grupową. Jest najbardziej podobny stylem do dziś opisywanej klaczy, bo także jest biało-czarny i fosforyzujący.

A zauważyliście, że "Nocna Mara" ma kły jak wampir?

Jeśli chcielibyście zobaczyć, jak wyglądają inne konie z tej serii, to zapraszam na stronę Identify Your Breyer, o tutaj:

Halloween Horse Series

Mnie najbardziej podoba się ten z roku 2016, ale raczej marne szanse, że go zdobędę, bo podejrzewam, że teraz cena będzie "oszałamniająca". Choć chyba nawet był ten koń w Polsce, ale jeśli dobrze pamiętam, to ktoś go przemalował :( smuteczek wielki.

Pozdrawiam i do następnego wpisu! Będzie to albo Collecta Island, albo Tiz, albo koń świąteczny 2021... a może chcecie coś innego?

Pa!

6 komentarzy:

  1. Ja bym chciala wpis o Omedze :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Na klaczy przedstawiony jest nie Drakula, a Nosferatu, to dwa rozne wampiry ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym chciała wpis o Breyer appalosa z roku 2021
    Zapraszam do mnie: www.magicalstable.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. ja czce wpis o swiatecznym 2021

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym z tych czterech Hallowenowych koni najbardziej chciała Nevermore. Ten mi się średnio podoba. ;) Ale to tylko moja opinia i nie ma na celu nikogo urazić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem fajny mold

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)