środa, 28 kwietnia 2021

Breyer Traditional - Jednorożec Obsidian 1841

Breyer Traditional - jednorożec Obsidian 1841 - nowość 2021


Mold to "Gypsy Vanner" (inna nazwa Brishen) wyrzeźbiony przez Kathleen Moody i wprowadzony po raz pierwszy w roku 2012. Obecnie można zakupić na tym moldzie nadal produkowanego srokatego konia rasy gypsy vanner. Pokazywałam go już kilka razy na blogu, na przykład tutaj:

Breyer Traditional - Gypsy Vanner fotos


Obsydian jednak trochę różni się od pierwowzoru - jego ogon jest skierowany w dół i w bok, zamiast do góry.

W ogóle ciekawe jest to, że ten mold został również "odchudzony" - pozbawiono go obfitych "szczot", zmieniono grzywę i z opuszczonym ogonem "udaje" konia iberyjskiego. Niestety nie miałam jeszcze okazji takiego sfotografować, więc go Wam nie pokażę. Możecie go natomiast zobaczyć na stronie IYB, do której już podałam wyżej link (nazwa moldu Was tam przeniesie).

Obsydian to czarna skała wulkaniczna i taki właśnie jest jednorożec - czarny jak obsydian.

Jedynym urozmaiceniem jest srebrny róg i kopyta, a w oku zaznaczona jest plamka bieli.


Jednak w świetle okazuje się, że ogier wcale nie jest jednolity - brokat na jego "włosach" mieni się wszystkimi kolorami. Na zdjęciu uzyskałam ciekawy efekt - tylne kończyny i ogon mienią się na amarantowo, a przednie wpadają w odcień zielony.

Ktoś napisał w opinii o modelu, że ładny to model, tylko róg go psuje... Ale przecież ten róg jest tu najważniejszy - w końcu model przedstawia JEDNOROŻCA.







Planujecie go kupić? Ja po prostu musiałam - konik ze szczotami + mroczny jednorożec to mieszanka w sam raz dla Capricorn! O brokacie nie wspominając ;)

Jest jeszcze kilka sztuk na Monocerus.pl


Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Konik jest genialny. Lubię ,,magiczne" modele, o ile zostaną porządne wykonanie. Mold ze zmienionym ogonem pasuje na rożka, do tego to pomysłowe malowanie! Moim zdaniem jednak ten róg faktycznie jakby mu nie pasuje. Może lepszy byłby większy, dłuższy, przyczepiony nieco wyżej albo ustawiony pod innym kątem? W każdym razie coś tu jest z nim nie tak, a słaby prepping i srebrna farba dodatkowo nie pomagają. Mimo to konik prezentuje się niezwykle i to wydanie przekonało mnie nawet do samego moldu c:
    Gratuluję nowego zakupu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny *.* Ja akurat jednorożców nie kolekcjonuję, ale taka błyszcząca grzywa to już żaden problem, a z rogiem… zawsze coś się wymyśli c:.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)