wtorek, 29 czerwca 2021

Collecta i Schleich - Bydło szkockie wyżynne Highland

Dziś odpoczniemy od Breyerów i ogólnie od koni :P

Zapraszam na post o figurkach dwóch firm przedstawiających szkockie bydło wyżynne (Highland cattle):

  • CollectA 88231 - Highland szkocki byk (nowość 2009)
  • CollectA 88243 - Highland szkocki cielę leżące (nowość 2009)
  • Schleich 13919 - Highland byk (nowość 2021)
  • Schleich 13660 - Highland cielę (nowość 2010)


Byk z firmy Collecta wygląda trochę jakby spał, ale to przez długą grzywkę opadającą na oczy. Rogi i kopyta racice są szare.

Ma różowy nos - u krów ta część ciała nazywa się śluzawica i jest gładka i mokra, trochę podobnie jak u psa. Jak pewnie dobrze wiecie, koń ma nos inny - pokryty włosami, taki mięciutki do przytulania ;)

Leżący cielaczek też ma różowy nosek. Jest dokładnie wyrzeźbiony nawet na brzuchu pod spodem, którego przecież nie widać, bo na nim leży.

CollectA ma jeszcze w swojej ofercie stojącego cielaka, którego niestety nie posiadam. Była także dostępna krowa tej rasy. Może uda mi się te figurki jeszcze kiedyś zakupić.

Cielak z firmy Schleich jest dużo bardziej włochaty.

Zakupiłam go kiedyś przypadkiem i żałuję, że nie mam do kompletu krowy i byka, które były w produkcji od roku 2010 przez kilka lat. Miałam nawet kiedyś okazję je kupić, ale zrezygnowałam, co okazało się nie było dobrym pomysłem. W sumie nie zbieram innych zwierząt niż konie, ale akurat tę rasę bydła bardzo lubię.

Byk pokazywany dzisiaj to nowość tegoroczna (2021) i nie ma jeszcze w produkcji jego "rodziny". Może pojawi się w przyszłym roku.

Byk ma brązowe rogi i racice i różowy pysk. No i jest włochaty.

Dorośli jeźdźcy ze Schleich mogą na byka wsiąść, ale bez siodła. Oczywiście ogłowie też nie będzie pasować.

Tak naprawdę te krowy nie są takie duże w stosunku do ludzi - mają około 106 cm w kłębie, więc to takie "kucyki" wśród bydła. Możecie je zobaczyć na filmie pana Pawła. Czasem oglądam jego vlog z farmy. Na wszystkie swoje krowy mówi "Baśka" - przynajmniej nie musi pamiętać tylu imion xD


A z figurek który byk bardziej Wam się podoba - Collecta czy Schleich?


Krowę Highland można też kupić z firmy Papo.

Firma Mojo także ma obecnie w ofercie krowę i cielaka tej rasy. Są chyba najładniej wykonane z figurek wszystkich firm, ale to nie dziwi, ponieważ jeśli się nie mylę, to ich rzeźbiarką jest pani Anna z Horse and Bird. Niestety nie mam ich jeszcze, trudno je zdobyć w Polsce, są nowością z zeszłego, albo tego roku.

Pozdrawiam i do następnego!

2 komentarze:

  1. Ja w swojej kolekcji mam krowę i byka z Collecty. Byka zakupiłam na Monocerusie, a krowę znalazłam w lokalnym, stacjonarnym sklepie z zabawkami. Baaardzo podoba mi się rzeźba tych highlandów, na żywo wyglądają jeszcze lepiej! Model Schleich również mnie pozytywnie zaskoczył, ale narazie nie planuję jego zakupu. Niemniej jest uroczy, podobnie jak cielaczki. <3
    Pozdrawiam!
    PS. Czy pojawi się wpis na temat krowy tyrolskiej z Collecty?

    OdpowiedzUsuń
  2. Schleich ma ładniejszą głowę, a Colleta ładniej wyrzeźbione futro na tułowiu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)