czwartek, 11 lutego 2021

Lista modeli koni CollectA oraz Schleich na ModeleKoni.pl

Portal ModeleKoni.pl założony został, by propagować kolekcjonowanie figurek koni w Polsce. Miały na nim pojawić się artykuły na różne tematy okołomodelowe, linki do blogów, listy modeli różnych firm.

Niestety nie wyszło. Ale raz do roku nadchodzi czas, gdy coś tam się udaje dodać lub zmienić.

W ciągu kilku ostatnich dni zawzięłam się i postanowiłam zrobić choć dwie listy KOMPLETNE z modelami. Udało się tego dokonać dla dwóch firm.

Przedstawiam Wam pełną listę (na moją dzisiejszą wiedzę) figurek koni firmy CollectA. Znajdziecie ją pod tym linkiem:

------> ModeleKoni.pl - Spis modeli koni CollectA <------

Są tam 4 tabelki:

  1. Lista modeli w skali mini, czyli figurki z tuby oraz torebek niespodzianek,
  2. Lista modeli w skali "standardowej" LB, czyli 1:20,
  3. Lista modeli w skali 1:12 czyli Deluxe,
  4. Dodatkowo lista jednorożców.
Brakuje kilku zdjęć starszych modeli, ale nie udało mi się ich sfotografować, bo nie wpadły w moje łapki. Kilka fotek będzie jeszcze w ciągu najbliższych dni uzupełnionych, bo znalazłam Kolekcjonerkę, która zgodziła się pomóc mi w tej pracy.
Nie ma też nowości 2021, ale to dlatego, że jeszcze nie pojawiły się w sprzedaży. Gdy tylko uda mi się je zdobyć, to zdjęcia także się pojawią na stronie. Nie chce korzystać ze zdjęć firmowych, bo prawa autorskie obowiązują - nie chcę mieć nieprzyjemności, jakby jakaś firma postanowiła, że jednak nie chce, żeby je udostępniać.

Jeżeli przy modelu napisane jest "WYCOFANY", to znaczy, że nie ma go w aktualnym katalogu (2021) i nie jest już produkowany.


Ale to nie koniec! Mam dla Państwa coś więcej!

Na stronie z listą koni Schleich

------> ModeleKoni.pl - Spis modeli koni Schleich <------

znajdziecie 4 tabelki z figurkami koni:

  1. Modele sprzedawane pojedynczo,
  2. Modele sprzedawane w zestawach,
  3. Modele Exclusive,
  4. Modele sprzedawane w kalendarzach adwentowych.

Kompletna lista, to ta z figurkami sprzedawanymi pojedynczo (łącznie z nowościami 2021). Dodatkowo wpisane jest z którego roku dany model pochodzi i w którym został wycofany. Brakuje kilka fotek, ale nie mam, może zdobędę przy pomocy Przyjaciół.

Zestawy nie są wszystkie i zdaję sobie sprawy, że jeszcze "trochę" ich brakuje. Będę się starać uzupełnić te tabelki, ale nie wiem, czy wystarczy mi zapału - obawiam się, że zapas na ten rok już jest prawie wyczerpany ;) Ale jeszcze trochę nad tym posiedzę w ciągu najbliższych dni.

Brakuje też koni Exclusive, ale informacji o nich nie ma w firmowych katalogach i muszę szperać na innych stronach kolekcjonerskich, co jest pracochłonne (a co nie jest?...), jednak w końcu i to ogarnę. Mam nadzieję.

Oczywiście nie jestem nieomylna i mogą tam być błędy. Jeśli jakiś znajdziecie, to bardzo proszę o kontakt. CapricornMeadow (at) gmail.com

Będę wdzięczna dozgonnie za jakąkolwiek pomoc :)

W planach mam zrobienie jeszcze kompletnej listy wszystkich modeli CollectA, ale nie wiem, jak mi to pójdzie.

Chciałabym też, żeby oprócz tabelki z figurkami Schleich było też wyszukiwanie po moldach, jak na IdentifyYour.Breyer.com. Jednak do tego potrzebuję informatyka (do stworzenia bazy danych), a jedyny, którego znam i by się tego podjął za darmo jest obecnie zajęty. Także plan jest, a jak z wykonaniem, to czas pokaże.

Czasem zastanawiam się, po co ja nad tym siedzę i po co to robię? Nikt mi za ten czas nie płaci...

Może najlepsza odpowiedź to "dla siebie" - Wy korzystacie przy okazji ;)

Mam nadzieję, że się komuś to przyda i będzie zadowolony i miło sobie pomyśli o tej osobie, co siedziała tyle godzin i uzupełniała tabelki wertując katalogi z parunastu lat, a wcześniej zrobiła zdjęcia modeli...

Niestety z różnych względów nie mogę na bloga ani portal wrzucić reklam i na nich zarabiać. Może czas założyć Patronite? Muszę nad tym pomyśleć...

Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Super lista ;>

    a jakbyś założyła Patronite, to chętnie rzucę pieniążkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Należą Ci się ogromne podziękowania ze te strony! Widać, że pochłonęły masę czasu, a przydadzą się bardzo. Sama też czasem myślę, po co siedzę nad jakimiś szczególikami do jednego posta, zamiast machnąć w godzinę prosty wpis... a potem znowu siadam przed komputerem dłubać w szczegółach i się odkleić nie mogę cx

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)