piątek, 11 grudnia 2020

Safari Ltd. - Czaszki ssaków w tubie 683504

Safari Ltd. - Czaszki ssaków w tubie 8 sztuk numer 683504

Na opakowaniu nie jest napisane, jakich dokładnie zwierząt, są to czaszki. Wydaje mi się, że było to wyjaśnione na stronie producenta:

ale tego zestawu nie ma już w sprzedaży i nie ma też opisu.


No to będziemy zgadywać, czyje to czaszki :D

Część pewnie rozpoznajecie, bo mają charakterystyczne cechy, na przykład rogi oraz zęby.

Podpowiem, że są to ssaki zamieszkujące w obrębie Afryki.

Ten poniżej jest chyba najtrudniejszy do odgadnięcia. Na początku myślałam, że jest to guziec, albo jakiś inny dzik. Jak myślicie?

Okazało się, że to czaszka hipopotama. Kto zgadł?


No to teraz druga. Z tą może będzie łatwo? Jakie zwierzę ma takie duże zęby? Bo to nie są rogi.

Kto powiedział, że słoń, to odgadł dobrze :)


Następna czaszka powinna się Wam z czymś kojarzyć... jest bardzo podobna do ludzkiej.


Tak, to czaszka jakiegoś naczelnego ssaka, prawdopodobnie goryla.


Czaszka poniżej może sprawić trudność. Co ma długi pysk pełen zębów i nos na górze głowy?

Jest to jakiś morski mięsożerny ssak, pewnie delfin.


Kolejna czaszka nie powinna stworzyć trudności - głowa z rogami na nosie?

Nosorożec!


Ta chyba też nie będzie trudna do odgadnięcia? Takie dwa małe różki...

Żyrafa!


Z kolejną czaszką miłośnicy tej strony nie powinni mieć żadnych kłopotów ;)

To koniowaty z Afryki, czyli konik w paski, czyli zabra!


No i ostatnia czaszka. Po zębach widać, że jest to jakiś drapieżnik.


Jeśli ktoś powiedział, że to jakiś kotowaty, to miał rację - jest to najprawdopodobniej lew!

Napisałam "najprawdopodobniej", ale takie właśnie opisy znalazłam gdzieś w necie. Co prawda, nie należy we wszystko co jest napisane w internecie wierzyć, ale akurat do tych gatunków nie mam zastrzeżeń. Chyba, że się nie zgadzacie?

Według mnie figurki czaszek są ciekawą zabawką edukacyjną. Pokazują jakie cechy wspólne mają czaszki ssaków, czym się różnią, jak rozpoznać poszczególne rodzaje i gatunki. Choć zdaję sobie sprawę, że część osób powie, że to obrzydliwe pokazywać dzieciom kawałki, które były wewnątrz zwierząt. No ale to przecież nie są prawdziwe kości, tylko plastik odlany na kształt :P

W każdym razie cieszę się, że miałam okazję pomacać te modele. W mojej kolekcji pewnie nie zostaną, bo nie znajdę dla nich zastosowania. Choć może dobrym zastosowaniem jest właśnie zgadywanka "jakiego zwierzęcia ta czaszka"?

Pozdrawiam!

PS Mam w planach zrobienie do końca roku opisu 4-ech "kalendarzy adwentowych" z figurkami, ale nie wiem, czy znajdę czas :/ Trzymajcie kciuki!

PS2 Dzisiejszy wpis jest setnym w tym roku! Hura, udało mi się wykonać plan na ten rok :D
Gratulacje dla mnie ;)


7 komentarzy:

  1. Aaa, 5 mi się udało odgadnąć!
    Końgrajtuleczions za 100-ny wpis! I trzymam kciuki za kalendarze adwentowe ;D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie na pewno nigdy nie zawędruje ten zestaw, ale jest bardzo ciekawy. Czaszki mają ładne malowanie, a do rzeźbienia też trudno się przyczepić. Naprawdę nie wiedziałam, że słoń ma taką czaszkę...
    PS jakiego aparatu używa pani do zdjęć? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, świetny zestaw! Byłby super do robienia dioram sawanny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno ich nie przygarnę, ale naprawdę ciekawa sprawa. Większość odgadłam :P
    Pozdrawiam, no i gratki dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam jeszcze pytanie, jest szansa na opis Gangsterów ;)? Zastanawiam się nad kupnem, ale nigdzie nie widzę naprawdę oddających och urok fotek. No i chciałabym zobaczyć ich porównanie z innym tradem (najlepiej Cześkiem, bo mam go i będzie mi łatwiej porównać).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje setnego wpisu! Jest co świętować i mimo, że jestem tu nowa i tak BRAWO!

    OdpowiedzUsuń
  7. Merhaba,Büyük bir iştahla okuyorum,değerli paylaşımlar.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)