wtorek, 27 lipca 2021

Schleich - Slalom dla kuców 42483

Zestaw Schleich nr 42483 - Slalom dla kuców - nowość 2019 rok.


W skład zestawu wchodzą:
  • figurka ogiera rasy konik dulmeński,
  • 3 niebieskie pachołki,
  • 3 czerwone tyczki,
  • 5 zielonych "koziołków" kawaletek (cavaletti).
Z dołączonych akcesoriów można ułożyć różne zestawy przeszkód do ćwiczeń. Warto pooglądać zdjęcia z treningów prawdziwych koni, aby się zainspirować.


Kuc, z tego co wiem, nie ma określonej rasy.*

*Edit: Dziękuję Dreamer! Rzeczywiście figurka przedstawia konia rasy "Dülmener Wildpferd", czyli konik dulmeński - jest to rasa prymitywnych niemieckich koni, coś takiego jak konik polski w Polsce.

Jak zwykle u Schleichów trudno określić maść, ale jest to chyba bułana - jest jasno brązowy, ma pręgę grzbietową oraz dwukolorową grzywę i ogon.



Z tego co się orientuję, to nie ma tego kuca w innym malowaniu, a na pewno nie jest sprzedawany poza tym zestawem. Ciekawe, czy zostanie wydany kiedyś jako pojedynczy koń w innej maści.

Kucyk ma 8 cm do wysokości do czubka uszu, nie jest więc zbyt wysoki.

Jednak nawet dorosła amazonka może na nim jeździć bez problemu.

Jak Wam się podoba ten kucyk? A może macie już w kolekcji ten zestaw?

Bonus - wiosenny mini kwiatek.

Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Kucyka mam, trochę mi przypomina konika polskiego z budowy. Zastanawia mnie kwestia tego, czemu cavaletti i słupków jest nieparzyście...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kucyk bardzo mi się podoba i najchętniej przygarnęłabym go bez tych drążków, koziołków i pachołków. Jak dla mnie konik ma spory potencjał na dobrego customa.
    Pozdrawiam Katarzyna ze Stajni Pegaz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam tego malca w raz z zestawem. Nie wiem czemu ale on kojarzy mi się z ciastem browni, u mnie ma nawet podobne imię. A jeśli chodzi o rasę mi wygląda na konika polskiego. Sam zestaw super przydatny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogier jest rasy dulmeńskiej. Jak mówi wikipedia - prawdziwie prymitywne stado w Niemczech, wywodzące się od dzikich koni. Takie trochę odpowiedniki naszych tarpanów ;) Mi się osobiście ogier bardzo spodobał, dlatego rok temu wręcz rzuciłam się na ten zestaw.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)