środa, 21 października 2020

Mojo Fun - Klacz morgan gniada i izabelowata

Dwa modele koni ze stajni Mojo Fun (znanej także pod nazwą Animal Planet) przedstawiające klacz rasy morgan: maści gniadej ("bay" nr katalogowy 387395) oraz maści izabelowatej ("palomino" nr katalogowy 381021), Są to nowości na 2020 rok.

Oba konie na oficjalnej stronie mają napisane "stallion", czyli ogier, co nie odpowiada rzeczywistości, gdyż u modeli nie znalazłam wyrzeźbionych cech płciowych samca. Obiektywnie patrząc, to są one raczej "bezpłciowe", no ale zawsze jeśli nie ma puzdra, to zakładam, że są samicami.

Koń przedstawiony jest w stępie i wszystkie jego kończyny opierają się na ziemi. Gniada klacz nie ma żadnych odmian, ale obie mają pomalowane na srebrno podkówki.

Ogon jest dość długi, tak samo jak grzywa, która jest wycięta za uszami. Na całym ciele jest wyrzeźbioną sierść. Izabelowata klacz ma na tylnych kończynach odmiany, ale kopyta są szare tak samo, jak z przodu.

Bardzo podoba mi się głowa tego modelu, jest taka spokojna.

Grzywa faluje w takt kroku i sprawia wrażenie aksamitnej w dotyku. Szkoda, że nie jest dokładnie pomalowana i ogólnie malowanie obu modeli jest bardzo... oszczędne. Tak, to chyba dobre słowo - zaoszczędzono na malowaniu cieniowania na modelu ;) Z tego powodu wydaje mi się, że maść izabelki można nawet podciągnąć pod kasztana ze słomianą grzywą i ogonem i nikt by się za bardzo nie oburzał. Ale może to tylko moje niewprawne oko tak sądzi.

Model pasuje do innych w tej skali, a jeźdźcy firmy Schleich mogą na nim bez problemu jeździć na oklep jak i w siodłach.

Poniżej na zdjęciu ogier morgan z firmy Schleich, który moim zdaniem bardzo mało przypomina przedstawianą rasę - klacz Mojo jest pod tym względem dużo lepsza. No ale trudno się dziwić, skoro jej rzeźbiarką jest pani Anna Dobrowolska-Oczko z Horse and Bird.

Poniżej klacze Mojo oraz klacz i ogier Schleich. Nie wiem, jak Wam, ale mnie ten różowy pysk u klaczy kojarzy się raczej bardziej z krową niż z koniem ;)

Kowbojka oraz rząd westernowy Schleich pasują na morgankę z Mojo bez problemu. Myślę, że kolorystycznie świetnie się prezentują.


A jak Wam się podoba ta para? Koniki można zakupić obecnie na Monocerus.pl razem z kilkoma innymi modelami Mojo Fun, o tutaj pod tym linkiem:

Konie Mojo na Monocerus.pl

Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Dobra, przekonałaś mnie do tych modeli. Cudowne są, chociaż jak u mnie się znajdą, to coś czuję, że nagle w pewien magiczny sposób zmienią maści… ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczywiście modele bardzo ładne, ale jednak bardziej w oko wpadła mi ta klacz izabelowata ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra jak zobaczyłam je na monocerusie to mi siè nie podobały ale tu widzę że są cudowne chociaż nie mam żadnego konia tej firmy to mam zamiar kupić pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekonałaś mnie do gniaduszka. Najpierw nie byłam przekonana, ale teraz jestem pewna *-*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)