środa, 16 marca 2022

Breyer Traditional - MorganQuest Native Sun 1856

Breyer Traditional - MorganQuest Native Sun 1856 nowość na początek roku 2022.


Nie mam za bardzo czasu na pisanie, więc dziś krótko.

Mold konia przedstawia ogiera rasy morgan i jego nazwa to właśnie "Morgan" (zwany także "Troubadour"), jego autorką jest pani Kylee Parks ze Studio Thornrose. Z tego co wiem, to jest jego pierwszy raz, gdy pokazał się jako model w regularnej sprzedaży (RR).

Model przedstawia ogiera maści morgan, który jest gwiazdą reiningu w USA (obecnie na emeryturze). Możecie zobaczyć jak wygląda w tym filmiku:


Model pokazany jest w kłusie, jego długa i obfita grzywa oraz ogon falują w takt ruchu. Grzywa jest wycięta za uszami w typowy amerykański sposób. Model jest dzięki temu "tack friendly", bo nic nie przeszkadza w zakładaniu ogłowia. Ogon jest lekko podniesiony, więc jakby ktoś chciał założyć podogonie lub derkę zapinaną pod ogonem, to też nie będzie problemu.

Ogier ma wyrzeźbione i pomalowane kasztany, niestety nie ma strzałek nawet na podniesionych nogach - smuteczek :(

Maść to ciemny kasztan bez odmian, tak jak u żywego odpowiednika. Model jest pocieniowany, kasztany są szare, w oczach widać maleńki skrawek bieli.

Poniżej porównanie z figurką Breyer Classics przedstawiającą również konia rasy morgan:

Jeszcze porównanie z figurką Schleich przedstawiającą klacz morgan:

Morgany to raczej nieduże konie, natomiast model zaskoczył mnie swoją wielkością - w najwyższym punkcie (na szyi) ma 21,5 cm.

Poniżej na zdjęciu Big Chex to Cash, MorganQuest oraz klacz PVF Peace of Mind, która również jest wzorowana na koniu rasy morgan, ale jak widać jest dużo mniejsza oraz Winx: 

A tutaj Brunello, MorganQuest i kasztanowaty Ideal Quarter Horse:

No i jeszcze porównanie z GG Valentine, Dominante XXIX i WGC Marc of Charm:

Model obecnie jest wykupiony, ale już niedługo powinien pojawić się na Monocerus.pl razem z innymi tegorocznymi nowościami, także zaglądajcie na stronkę:

https://monocerus.pl/184-nowosci-2022


Pozdrawiam i mam nadzieję do rychłego przeczytania!

6 komentarzy:

  1. Nie mogę się doczekać aż będzie na Monocerusie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest najgorszy, ale ja czekam na wpisy Adamka i parki karych kuców:D
    Czy na monocerusie pojawi się jeszcze Cloud's Encore i Tor? Oraz kiedy można się spodziewać Collecta 2022? Bo już się niecierpliwię:P
    Pozdrawiam Serdecznie
    Milky Way❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Encore i Tor powinny przyjechać w dostawie niedługo. A z Collectą są opóźnienia, może być nawet w czerwcu.

      Usuń
  3. Okej, zacznijmy od tego, że morgany to jedna z moich ulubionych ras. Ale, cóż, ten nie spodobał mi się. Pierwsze wrażenie było nawet na plus, ale teraz nie jestem jego fanką.
    Po pierwsze - maść.
    Jest dość ciemna, a jeśli chodzi o figurki wolę maści rozjaśnione. Morgan Quest nie ma też żadnych odmian, a fajnie by jakaś na tym moldzie wyglądała.
    Po drugie - mold.
    Pomijajac jakieś małe minusy, bardzo mi sie nie podoba ogon, coś mi też nie pasuje w grzywie.
    Nie powiem, że to NaJbRzYdSzA FiGuRkA, ma pare plusów, moze fajnie wyjść na zdjęciach, moooże dałoby sie z niej zrobić "aktora" w filmie mimo tego że jest w ruchu, ale też nie jest to mój ulubiony morgan.
    Tak na teraz jesli chodzi o trady najbardziej chyba podoba mi się Adamek, Encore (tylko nie lubie jej pozycji ale cóż), Theo jest spoko (maść ah jest super) i Chocolatey. A i Old Glory ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Konik śliczny, tylko teraz nie mam kasy za dużo :<

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)