czwartek, 28 kwietnia 2016

Henning - Fjord z jeźdźcem

Fjord z drewna zakupiony przez moją Mamę w sklepie z używanymi rzeczami.


Figurka wyrzeźbiona jest w drewnie i przedstawia uśmiechniętego mężczyznę ubranego w tradycyjny strój norweski jadącego na ogierze konia fiordzkiego.



Konik przymocowany jest na stałe do podstawki i ma w kłębie około 6 cm, a wysokość całości to 12 cm. Jest bardzo realistycznie wyrzeźbiony i śmiem twierdzić, że jest lepszy od niektórych plastikowych modeli.


Pod spodem figurki znajduje się wypalony napis:

*HENNING*
CARVED  BY HAND
IN NORWAY


Dzięki internetowi wiem, że Henning to mała rodzinna firma zajmująca się wyrobem i sprzedażą ręcznie rzeźbionych figurek ludzi, aniołów, zwierząt oraz troli.
Klik - oficjalna strona Henning

Okazało się, że mój fiord jest częścią większej kolekcji przedstawiającej folklor norweski, a dokładnie jednym z koni z orszaku weselnego. Szkoda, że zdjęcie jest takie małe:


źródło: http://www.henning.no/folklore/index.html

Ogierowi brakuje ogłowia, ale myślę, że mu to nie przeszkadza. Cieszę się, że mam go w kolekcji, tym bardziej, że fiordy to jedne z moich ulubionych ras koni :)

Jeszcze jeden fiord z galerii Hemming ze zwierzętami. Mają też inne konie i zwierzęta z dalekiej północy.


żródło: http://www.henning.no/animals/index.html

Jak Wam się podobają takie rzeźbione koniki?

Pozdrawiam!

19 komentarzy:

  1. Wow. Naprawdę dobry zakup. Sama bym przygarnęła :) Pozdrawiam. ///D.P.W.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to masz faceta kobieto, First jest świetny ale u sam Norweg niczego dobie, bardzo fajna ozdoba kolekcji, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje śliczny model , napewno jest fajną ozdobą
    pozdrowienia i zapraszam do mnie schleich10blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę ładne konisko! :D Nie wie ktoś czy można zamówić wyroby tej firmy do Polski? Bo są naprawdę niczego sobie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. To niesamowite, rzeczywiście ten koń jest wyrzeźbiony wspaniale. I pomyśleć, że to drewniana figurka. On jest zdecydowanie jednym z najlepszych Fiordów jakie widziałam. Gratuluję zdobycia tak ciekawego modelu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny, bardzo mi się podoba jego rzeźba :D Jestem pozytywnie zaskoczona :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż, na drewnianą figurkę jest śliczny :)
    Konie fiordzkie - moje ulubione konie ♡
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy napiszesz opis karej klaczy shire z CollectA i dasz jej porównanie z karym ogierem shire ze schleich?

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak się zastanawiam czy warto ją kupić

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy w monocerusie najprawdopodobniej będą nowości breyer 2016?

    OdpowiedzUsuń
  11. Oba fiordy piękne!
    Ten wyrzeźbiony z jeźdźcem to po prostu ręczne cudo! :)
    Az mnie zatkało! ♥
    Musze powiedzieć, że Twój blog o modelach jest coraz lepszy i masz po prostu talent! Nie dziwię się, że masz około 500 000 wyświetleń! :) :) :)
    Pozdrawiam i jeżeli chcesz, wpadnij do mnie!
    HermaArt - wierna Czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
  12. Proszę o opis klaczy shire z Collecty

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna zdobycz! Model jest fajny i pocieszny :)
    Ogłowie? Z tego co widzę można stwierdzić, że jest to wędzidło bezogłowiowe ;)
    Gratki modelu!

    Pozdrawiam
    Paulina M

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny fiordzik:D Jak żywy! Myślę, że również chętnie bym go kupiła:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ło. Gratki nabytku :) Zazdroszczę. Pozostałe koniki też niczego sobie B) Mam pytanie, mogłabyś mi dać linka opisu starej klaczy fryzyjskiej schleich, a jak nie było takiego posta to zrobisz? Zależy mi :/
    Pozdrawiam
    PS
    Dzisiaj widziałyśmy się na Star Stable prawda B)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)