czwartek, 2 grudnia 2021

CollectA - Koń pół-arabski ogier 88931 Deluxe

Pozdrawiam "Stajnia Milky Way" z YT, która poprosiła o recenzję tego kopytnego :)

Model CollectA - koń pół-arabski ogier 88931 Deluxe skala 1:12 (Arabian Stallion Dunskin Deluxe). To ten sam model co 84183, ale ten drugi sprzedawany jest w pudełku kartonowym z okienkiem - "standardowe" modele Deluxe są pakowane tylko w folię bez pudełka.


Mold "Arabian Stallion" powstał w 2012 roku i taka data i nazwa widnieje na jego brzuchu, a jego rzeźbiarką jest pani Deborah McDermott. Przedstawione dziś malowanie jest czwartą wersją tego konia. Trzy wcześniejsze opisywałam na blogu i możecie o nich poczytać tutaj:

CollectA Deluxe - ogier arabski oraz półkrwi arabskiej

Co ciekawe, w przyszłym roku ma się pojawić jeszcze jedna wersja tego moldu, tym razem będzie to siwek. Z jednej strony to bardzo dobrze, że można sobie wybrać wersję maści taką, jaka najbardziej pasuje. Ale z drugiej strony wolałabym, aby pojawił się jakiś nowy model, a nie znów "odgrzewany kotlet". Ciekawe swoją drogą, czy to powtarzanie moldów ma coś wspólnego z panującym coronawirusem, bo dużo moldów będzie w nowych malowaniach w przyszłym roku. Ale są to tylko konie, innych zwierząt raczej nie przemalowują... ciekawe.

Bułany ogier z pręgą nie ma żadnych odmian. Ciało jest pocieniowane, we włosach grzywy i ogona również znajdziemy różne odcienie. Kopyta nie są jednolite, więc ogólne wrażenie jest dobre.

Na zdjęciach koń wyszedł bardzo nasycony, ale to mój aparat "podbija" kolory. Ogólnie figurka jest bardziej stonowana.

Z wszystkich dotychczasowych chyba w tej maści ogier podoba mi się najbardziej, choć jest ona zupełnie nie-arabska. Ciekawe co kierowało firmą, że wybrała właśnie takie a nie inne malowanie. Może po prostu testują co im się wymyśli ;)

Poniżej jeszcze ze swoim "bratem" maści kasztanowatej oraz złoto-kasztanowatą klaczą czystej krwi arabskiej również CollectA, ale w skali "zwykłej", czyli 1:20.

Wszystkie modele możecie obecnie zakupić na Monocerus.pl :)

Pozdrawiam!



8 komentarzy:

  1. Jest cudowny! To zdecydowanie moja ulubiona wersja tego moldu ^^ Natomiast wydaje mi się, że jest on maści szampańskiej a nie bułanej :') Brakuje mu pręgi grzbietowej i na nogach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma pręgę grzbietową bo go mam a w katalogu Collecty pisało, że jest maści Dunskin.

      Usuń
  2. Witaj,
    Mam pytanie czy mogłabyś opisać Konia Roku 2021?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam tego konia u siebie, więc go nie opiszę. Ale z tego co wiem, Ula zrobiła jego recenzję u siebie na kanale na YT (Koniki Ursza), więc zapraszam zajrzeć do niej.

      Usuń
  3. oglądałam tego koniczka z bliska,
    ale osobiście nie przypadł mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam takie jedno pytanie. Wydaje mi się, że jak około w 2018 roku zamawiałam paczkę z Monocerusa, to dostałam źrebaka Appalosa w gratisie. Znaczy źrebaka dostałam napewno, ale nie wiem, czy z twojego sklepu. Kiedyś w paczkach były gratisy? Jeśli tak to od jakiejś kwoty, czy może są nadal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratisy są zwykle do paczek 250 zł + ale to zależy, czy coś akurat jest dostępnego. Obecnie dokładane są modele mini CollectA jeśli ktoś zrobi duże zamówienie.

      Usuń
  5. Jak na Colectę jest ładny, ale to collecta :P
    A czemu wole Breyer od Colecty?
    Colecta ma 1. Słabe tworzywo 2. Wyrzeźbiona sierść co przerszkadza przy prepingu bo robi sie placek jak sie zetrze napis firmowy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)