środa, 11 marca 2020

CollectA - Koń Nonius 88878

Ponieważ na moje pytanie zadane na FB "co opisać jako następne" odpowiedziała do tej pory tylko jedna osoba, to dedykuję ten post właśnie tej osobie - dziękuję za komentarz W. Sz.!

Natomiast następny do opisu będzie Jazzman, bo też ktoś o niego prosił, a potem Firefax.

Ale zaczynamy od:
model firmy Collecta - koń rasy Nonius nr katalogowy 88878 ogier - kolejna nowość na 2020 rok.



Noniusy to rasa wywodząca się z Węgier. Konie te występują w dwuch typach - lżejszym wierzchowym oraz cięższym, często z garbonosym profilem, zaprzęgowym. Konie są prawie wyłącznie kare lub ciemnogniade, a białe odmiany są niepożądane. Czyli model spełnia wymagania, więc można przyjąć, że dobrze oddaje charakterystykę rasy.


Jak widzimy głowa ma lekko garbonosy profil i nie ma żadnej odmiany. Lubię robić modelom zbliżenia na głowy :)


Koń ma wyrzeźbioną lekko sierść i ma wyrzeźbione i pomalowane kasztany. Kopyta też są zaznaczone ciemnobrązową farbą, dzięki czemu nie są jednolite. Oczywiście mają strzałki.

Grzywa i ogon są lekko skrócone i powiewają w takt galopu.


Koń pokazany jest w galopie bardzo podobnym do pozy andaluza, ale jednak nie jest identyczny.


Maść jest kara z rozjaśnieniami - jak widać zupełnie inna od maści konia fryzyjskiego tej firmy, który jest całkowicie czarny, a rozjaśnienia widać na nim jedynie w pełnym słońcu.


Figurki Collecta są jak wiadomo większe od Schleich - poniżej porównanie z ogierem TWH:


I trzy karusy razem:


Pamiętam, że jak kupiłam pierwszą książkę ilustrowaną o koniach, to nonius stał się jedną z moich ulubionych ras. Dlatego wolałabym, żeby ten akurat koń był w pozycji "stój" - ale to tylko moja prywatna preferencja. Może zrobią taką klacz kiedyś?


CollectA w tym roku postawiła na mało znane rasy. Ciekawe, jak to się rozwinie i co dostaniemy w następnym roku.


Jak Wam się podoba? U mnie już mieszka :)

Niestety kolejne konie będą miały posty "pudełkowe", bo na razie mnie na nie nie stać :')

5 komentarzy:

  1. No to już wiem, jaki kolejny konik będzie na ,,Wielkanocnej liście" ;)
    Koń w 100% trafia w mój gust. Jestem Ci szalenie wdzięczna za te opisy, bo nigdzie nie widziałam dokładniejszych fot nowej Collecty. Jako, iż nie mam Fb to napiszę tu, że chciałabym jeszcze przeczytać opis nowego kucyka Exmoor ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. A dziękuję za dedykację i post :p
    Ogieras jest cudny, nie mogę się doczekać aż kilka sztuk prędzej czy później do mnie przyjedzie. Ma duży potencjał, zarówno pod względem przeróbek rzeźby jak i malowania, więc zapewne będzie z nim sporo zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba najlepszy ze wszystkich nowości 2020 opisywanych tutaj :) Muszę go mieć 😂

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest bardzo ładny, inny, z pewnością zasili szeregi mojej chciejlisty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh, jak go zobaczyłam, to od razu wiedziałam, że do mnie trafi :)
    Czekałam właśnie na zdjęcia, aby zobaczyć jego maść rzeczywistą :)
    Jutro zamierzam złożyć zamówionko z monocerusa, mam nadzieję że jeszcze zdążę go zamówić przed wymiecieniem go przez łapki innych kolekcjonerów :)



    Pozdrawiam
    ~Martiniq udzielająca się czasami na tym blogu pod różnymi nazwami:)

    P.S: Do szczęścia brakuje mi tylko kilku fotek exmoora, więc byłabym wdzięczna za post o nim :)
    Jeszcze raz pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)