niedziela, 22 marca 2020

Breyer Classics - Koń i źrebak pełnej krwi 62208

Breyer Classics - Koń i źrebak pełnej krwi (Thoroughbreds Racing the Wind "Freedom Series") nr 62208  nowość 2020.



W zestawie znajdziemy dwa modele. Jednym z nich jest siwa (w hreczkę) biegnąca klacz, która jest dość nowym moldem.


"Running Thoroughbred" wyrzeźbiony został przez Kathleen Moody i poznaliśmy go po raz pierwszy jako konia roku 2017 o imieniu Bella. Jeśli chcielibyście się o niej coś więcej dowiedzieć, albo zobaczyć więcej zdjęć, to zapraszam do tego posta: Breyer Classics - Bella Koń Roku 2017


Moim zdaniem jest to jeden z ładniejszych moldów w skali 1:12. Maść siwej klaczy też jest zrobiona całkiem porządnie, choć całość trochę psują te całkowicie czarne oczy. Ale nie jest to jakaś wielka wada, a raczej standard w malowaniu Breyerów.


Do siwej klaczy dołączony jest kasztanowaty źrebak. Klacz mi się bardzo podoba, ale za tym źrebakiem to ja po prostu szaleję xD
Mold "American Quarter Horse Foal" wyszedł również spod ręki pani Moody, ale po raz pierwszy pojawił się w sprzedaży w roku 2005.


Jak widzicie mam już dwa koniki na tym właśnie moldzie - kasztan z derką jest z zestawu kolorowych źrebaków produkowanych w latach 2009-2011, natomiast tarant-leopard jest z zestawu z klaczą rasy Appaloosa z lat 2010-2013. Chyba ich jeszcze nie pokazywałam na blogu? Tyle tego było, że po prostu już nie pamiętam, co ma już zdjęcia, a co nie :x


Na koniec zostaje porównanie modeli z koniem Schleich, a dokładnie jest to klacz rasy holsztyńskiej.


No i jeszcze z lalką w skali Classics:


A tak przy okazji - Breyer zrezygnował z nazwy "Classics" i teraz modele w tej skali podzielone są na kilka serii, między innymi "Freedom Series" ("dzikie konie"), Barns and Stables ("stodoły i stajnie", Playsets and Riders (zestawy i jeźdźcy), and Tack & Accessories for English and Western (rząd i akcesoria w stylu angielskim i western). Ogólnie jest pomieszanie z poplątaniem, bo na przykład konie w skali Mini Whinnies sprzedawane w torebkach niespodziankach też mają nazwę "Freedom Series". Więc ja i tak chyba będę na wszystko w skali 1:12 mówić "Classics" ;)

Pozdrawiam i nie wychodźcie z domu, bo po co narażać siebie i innych?

Papatki!

5 komentarzy:

  1. Uważam, że modele są cu-dow-ne! Chociaż mnie bardziej pociąga klacz, to źrebak też niczego sobie :) a mam pytanie - będzie szansa jeszcze dorwać lalkę Chelsea i Olivię z Breyer Classic? Mocno mi zależy zwłaszcza na Olivi i nie wiem czy szukać gdzieś indziej czy mają szansę być tutaj 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą całkowicie! Ja siedzę cały czas w domu i nie narzekam, bo mam co robić. Przede wszystkim chcę poświęcić trochę więcej czasu na modele koni. Np. Uczę się robić customy (z tutorialem od Stajni Tenebris), a także różne akcesoria (czapraki, derki, kantarki). Muszę powiedzieć, że coraz lepiej mi wychodzi :) Czekam właśnie na Snowmana. Tak długo na niego "polowałam", aż w końcu moje marzenie się spełniło. Myślę, że ta przerwa z powodu epidemii jest potrzebna i proszę wszystkich aby pozostać w domu. Trochę się rozpisałam nie na temat xdd
    A wracając do zestawu to jest naprawdę piękny. Mam Bellę w swojej kolekcji i uważam, że jest to jeden z najlepszych modeli w skali Classic od Breyera. Bardzo zyskała w siwej maśli, jednak wolę ją w maści jeleniej. Także jestem fanką tego źrebaczka ☺��
    Niezły poplątanie z tymi skalami:) Założę się, że i tak będę nazywać Classici Classicami xdd
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klacz jest wspaniała! Ma całkiem doelikatnie zaznaczone mięśnie jak na rzeźbę Moody. Cała ogólna gładkość sylwetki i ten cudowny pofalowany ogon, poddający się ruchowi konia. Strasznie mi się ona spodobała po zobaczeniu jej w siwej odsłonie!
    A źrebak jest przeuroczy i bardzo dobrze wygląda razem z klaczą.
    Pozdrawiam, Kava ^^.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie jeszcze jakiś post z tą parką (nie pudełkowy)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie, bo nie planuję kupować tego zestawu, bo mam już Bellę, a źrebaki też już mam dwa.

      Usuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)