środa, 26 września 2018

Obrona zamku w Olsztynie koło Częstochowy

Wybaczcie przedłużającą się przerwę, ale potrzebowałam trochę czasu dla siebie. Choć nie mogę powiedzieć, że ostatnie 2 tygodnie były "bezkonikowe" - wręcz przeciwnie - odkurzanie całego "stadka" dało mi się nieźle we znaki ;) Mam też wiele pomysłów na posty i mam nadzieję, że pogoda nie pokrzyżuje mi planów, bo w najbliższych dniach dojedzie kilka modeli, które będą także do kupienia na Monocerus.pl, więc na pewno chcielibyście je obejrzeć.

Dziś post "na rozgrzewkę" po przerwie. Pokażę Wam kilka zdjęć z Olsztyna koło Częstochowy (woj. śląskie). Pojechaliśmy tam na niezaplanowaną wycieczkę pooglądać ruiny a okazało się, że trafiliśmy na bitwę! A dokładnie rekonstrukcję obrony zamku olsztyńskiego przed Szwedami, w której brali udział również jeźdźcy na koniach.









Widoki ze wzgórza zamkowego przy dobrej pogodzie zapierają dech w piersiach.


Jeśli przyjrzycie się uważnie, to można zobaczyć stąd nawet wieżę na Jasnej Górze, która oddalona jest w linii prostej o ponad 14 kilometrów.


Pod zamkiem zostały ulokowane namioty walczących stron.


Szwedzi i Polacy walczyli głównie bronią białą (czyli szablami itp.), ale obie strony miały także armaty.


Po prawej stronie widać ubranych na szaro Szwedów, natomiast z przodu po lewej kolorowa szlachta polska.


Rumaki naszych kawalerzystów miały piękne kolorowe "czapraki".


 Może ktoś pokusi się o wykonanie takiego kompletu na kolejny LS? Mamy przecież kategorię "Kostiumy".


Konie były niezwykle grzeczne i nie były im straszne strzelające armaty - a zapewniam Was, że było niezwykle głośno.


Na zamku widać, że coś się dzieje - czyżby odbudowa? A może tylko konserwacja.





A tutaj niezwykłe zdjęcie "Szlachcic robiący zdjęcia swoim kompanom po obronie zamku" ;)


Więcej zdjęć i opis całego wydarzenia możecie zobaczyć na oficjalnej stronie olsztyńskiego zamku:
www.zamekolsztyn.pl



A teraz kilka ogłoszeń.
Niektórzy z Was pewnie zauważyli, że staram się ostatnio uaktualniać podstrony na blogu.

Dodałam fotki wszystkich moich AR, więc możecie zobaczyć je tutaj: Artist Resin

A tutaj można zobaczyć, jakie akcesoria dla modeli niefirmowe posiadam w kolekcji (listę jeszcze uzupełniam): Rzędy i akcesoria

Myślę nad dodaniem także podstrony z firmowymi akcesoriami, ale to w nieokreślonej przyszłości ;)

Wszystkie podstrony będą miały wyłączone komentowanie, bo zapominam tam zaglądać, a potem dostaję niemiłe komentarze, że nie odpowiadam. Więc w sumie dobrze, że włączyłam moderację komentarzy, bo teraz od razu wiem, jak ktoś napisze, choć nie mam czasu przeglądać tych wpisów... Capricorn, weź no się ogarnij trochę i znajdź ten czas!

Jeszcze kilka słów o planach:
- nagram filmik z kolekcją,
- nagram filmiki z modelami z różnych firm,
- nagram filmik porównujący różne modele,
- będą posty o Mojo, których jeszcze nie opisałam,
- zrobię na FB live unpacking Winter Wonderland,
- wrzucę pozostałe filmiki z II Śląskiego LS i zrobię wpis na blogu,
- zrobię wpis jak w ogóle wygląda LS, bo widziałam na FB, że macie masę pytań. Wiem, że lepszy byłby live, ale nie wiem, czy się odważę ;)
- będzie post o Mini Whinnies z torebek,
- będą inne unpackingi...

Niech ktoś doda trochę godzin do doby, bo 24 to za mało i mi brakuje xD

To tyle na dziś - posty *postaram się* wrzucać co drugi dzień. Live będę ogłaszać dzień wcześniej tutaj oraz na FB.

To tyle na dziś - trzymajcie się ciepło, bo "Winter is coming" ;)

Papatki!


17 komentarzy:

  1. U nas w stajni już czuć nadchodzącą zimę, dziewczyny kradną z siodlarni derki by usiąść sobie w stajni i opatulić :D
    Coś kiedyś jeszcze będzie planowane dla ambasadorów? Bo troszkę to ucichło i nie jestem pewna co z tym dalej i ilu ambasadorów w ogóle jeszcze prowadzi blogi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zaktualizowałam tam listę - z tego co widzę, to 3 osoby (w tym Ty) nadal prowadzą blogi/kanały. Parę ma ostatni wpis w wakacje, więc jeszcze jest szansa, że wrócą. Kilka blogów jest całkiem usuniętych, a kilka przestało być prowadzonych zaraz po zgłoszeniu się. Muszę pomyśleć, co z tym zrobić...

      Usuń
  2. Uwielbiam zwiedzać zamki! Nie było mnie w Olsztynie, ale planuje pojechać. Fajnie, że udało Ci się trafić na rekonstrukcję bitwy. Konie cudowne!
    Pozdrawiam Anonimka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam :) Niestety to tylko ruiny, ale w pobliżu jest więcej zamków do zwiedzania.

      Usuń
  3. Capricorn zjedz rogala, głodna nie jesteś sobą.
    Norbercik I Wielki

    OdpowiedzUsuń
  4. Licz tylko na Węgrów. Oni wysyłają najlepsze modele koni.
    Norbercik I Wielki

    OdpowiedzUsuń
  5. Capricorn, czy ty podróżujesz w przeszłości? Zamek jest epicki! Konisie tez nieczego sobik.
    Pozdrówki Anetka=)!

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze wchodzisz w posty żeby sprawdzać komentarze? W profilu nawigacyjnym bloggera jest zakładka "komentarze", w której powinny się wyświetlać wszystkie w porządku chronologicznym. Jest opcja usuwania, ale z tego co widzę nie ma odpowiedzi, szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem, ale potem i tak trzeba wejść do tego posta i odpowiedzieć. Po prostu trzeba się tym zająć, a nie zostawiać na później ;)

      Usuń
  7. Super post! Uwielbiam przyjeżdżać w tamte okolice, niestety wtedy byłam chora i oczywiście nie mogłam przyjechać :v
    Korzystając z okazji, zapytam - Czy na monocerusie będzie się dało kiedyś kupić metalowe kółeczka jak do robienia biżuterii? Na allegro można je bardzo tanio dostać, ale wolałabym zamówić je razem ze wstążkami i może jakimś fajnym modelem z monocerusa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będzie można. Postaram się zająć tym w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
  8. Hm... Byłam tam na wiosnę:D. Było bardzo ciekawie, nie powiem.
    A jeszcze takie pytanie - zrobisz parę postów Papo? Mam jednego i nie mam zielonego pojęcia o rasie:'D
    Specter~

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne koniki:D

    Pozdrówki Anetka=)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto znowu się podemnie podszywa? No błagam, to jest już nudne.
      Pozdrówki Anetka=)!

      Usuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)