wtorek, 31 maja 2016

Breyer Traditional - Babyflo nr 1760

Model Breyer Traditional nr 1760 - Babyflo (2014 WPRA World Champion Barrel Horse of the Year).
Model produkowany był w latach 2016-2018.



Mold to "Wyatt" wyrzeźbiony przez Morgen Kilbourn i wprowadzony do sprzedaży w roku 2014, a więc całkiem nowy. Zmieniono tylko płeć, bo Babyflo jest klaczą.


Model wzorowany jest na żywym koniu - kasztanowatej klaczy Quarter Horse o imieniu "Flo's Heiress" zwanej Babyflo. Ma ona na głowie poniżej prawego ucha białą plamkę i dlatego model oprócz gwiazdki i chrapki też posiada białe miejsce. Zwracam na to uwagę, ponieważ niektórzy mogą pomyśleć, że dostali wadliwy model - nie, ta trzecia plamka pod uchem jest jak najbardziej prawidłowa, tak ma być.


Model ma niedługą ale gęstą grzywę, a jego uszy skierowane są do tyłu. Za uszami jest wygolone miejsce, aby można było łatwo założyć ogłowie. Model jest tzw "tack friendly", czyli "przyjacielski dla rzędu końskiego" - nie trzeba piłować grzywy, żeby go ubrać w uzdę ;)


Na prawym udzie klacz ma "fleur de lis" - stylizowany kwiat lilii, znak hodowli.


Ponieważ model opiera się na ziemi tylko tylnymi nogami, musi mieć podstawkę. Jest ona dość duża, żeby utrzymać przód ciała. Wygląda jak kawałek ziemi z odciśniętymi śladami kopyt. Na przodzie jest też wydrukowane imię konia.


Model trzyma się w plastikowej podstawie za pomocą dwóch metalowych bolców. Podobne rozwiązanie zastosowano u Valegro, Secretariata czy American Pharoah'a, choć te pozostałe konie mają bolce tylko w jednej nodze.


Tak prezentuje się z amazonką w skali Classic, tutaj z zestawu wyścigowego. Kojarzy mi się z koniem zaczynającym wyścig, który właśnie wybiega z maszyny startowej


A tutaj z amazonką w skali Traditional. 


I jeszcze zdjęcia, na których klacz kojarzy mi się z dinozaurem T-rexem ;)


Na koniec dodam, że model jest bardzo muskularny, szczególnie na klatce piersiowej. Ma też dużo zmarszczek, zaznaczonych ścięgien i dlatego nie wszystkim może się podobać. Ma też oczywiście kasztany i strzałki.


Mam więcej zdjęć ze spaceru z Babyflo i pojawią się one na moim kanale na YouTube jutro, a może jeszcze dziś, jak się wyrobię. Teraz lecę obfotografować Cortesa, papa!

15 komentarzy:

  1. Mam do ciebie bardzo ważne pytanie.
    Dotknęłam moją rhapsody mokrym palcem i teraz są tam takie błyszczące plamki. Jak to usunąć? Czy to samo zniknie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mocno ją wycierałaś? Wydaje mi się, że powinno samo zniknąć, jeśli użyłać zwykłej wody, bez jakiegokolwiek detergentu (choćby mydła, ale to też nie powinno zaszkodzić). W ogóle, Rhapsody jest chyba odrobinkę metaliczna? Może woda po prostu wzmacnia ten efekt?

      Usuń
    2. A babyflo będzie na monocerusie? I dojedzie chelsea?

      Usuń
    3. Chelsea już jest, Baby będzie w czwartek, bo już wykupiona.
      A może to jest po prostu tłuste i trzeba umyć wodą z mydłem? Nie wiem, nie miałam tak.

      Usuń
  2. Kochana Bejbe <3 Ja już swoją zamówiłam, nie mogę się doczekać aż przyjdzie, razem z Pharoahem. Śliczne zdjęcia, ostatnie podoba mi się najbardziej. Niby po prostu od tylu, a jednak jest piękne.
    Pozdrawiam!
    Czekolada

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny model *_* Aż dech mi zapiera... Ona ożywa w moich oczach :)
    Powoli przekonuję się do tej klaczy, cudowny koń!
    Zdjęcia prześliczne :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie, dzięki za kolejny dylemat :/ Jaka śliczna dziewczynka... Kocham takie umięśnione konie, i do tego ta poza! Nie miałam też pojęcia, że ona ma taki boski ogon! Problem w tym, że w ogóle nie planowałam jej kupować, a teraz mam zagwozdkę. Chyba czas obrabować bank.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczna! Bardzo podobają mi się zdjęcia w rzędach w jeźdźcami. Fajnie ze ta podstawka to nie zwykły plastik al ma tłoczenia.
    Do mnie tez dotarła moja Rhapsody, wiec zapraszam na opis u mnie :)
    Pozdrawiam,
    Reya

    OdpowiedzUsuń
  6. No cudownie, że będzie dostępna jeszcze, bo od dawna mam na nią chrapkę ^^ Zdjęcia świetne i jeszcze bardziej zachęcają.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. No cudownie, że będzie dostępna jeszcze, bo od dawna mam na nią chrapkę ^^ Zdjęcia świetne i jeszcze bardziej zachęcają.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta plamka przy uchu mnie oczarowała.^^
    Chcę ją!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta plamka przy uchu mnie oczarowała.^^
    Chcę ją!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna kobyłka :).
    Jej poza jest bardzo dynamiczna oraz starannie wykonana,włącznie z podstawką. Może kiedyś do mnie trafi :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczna jest i juz nie długo bedzie i umnie gościć ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)