niedziela, 6 marca 2016

Artist Resin - Brabant Cumulonimbus

Niedawno przyjechał do mnie model konia, który nie jest produkowany masowo przez jakąś firmę - jest to odlew rzeźby wykonanej przez naszą rodaczkę Panią Annę Dobrowolską-Oczko. Jej inne rzeźby możecie obejrzeć na jej oficjalnej stronie: Horse and Bird

Mój koń to ogier zimnokrwistej rasy Brabant o imieniu Cumulonimbus, u mnie nazywany Chmurkiem :) Koń jest w skali 1:32, czyli "w uszach" ma około 7 centymetrów.

Jest to AR, czyli Artist Resin - model odlany z żywicy i sprzedawany w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Do każdego modelu autorka dodaje piękną kartę z imieniem moldu oraz innymi informacjami. Mój egzemplarz ma numer 11 z kolei.


Może ja nie będę za dużo pisać - po prostu pooglądajcie zdjęcia ;)









Cumulonimbusa - i nie tylko jego - można zamówić na oficjalnej stronie autorki: http://www.horseandbird.com/available-models.html


A tutaj porównanie z końmi Breyer Stablemates, które są w tej samej skali. Jak widać, brabant wygrywa wielkością z koniem belgijskim:


Tutaj z moldem fryza (maść siwa, bo akurat ten model ma przedstawiać konia typu Cob):








Te szczotki:


Jak widać model wykonany przez artystę i kupiony prosto od niego to prawdziwa perła w kolekcji. Nie dziwię się kolekcjonerom, którzy po kupieniu pierwszej AR wyprzedają całą kolekcję firmowych, masowo produkowanych koników i zmieniają profil kolekcji. Ja jednak nie zamierzam tego robić, więc wpisy na blogu o koniowatych różnych firm nadal będą się pojawiać.

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Piękny jest! Jakiej będzie maści? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, jeszcze taka miniaturka... Podziw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo super! Czekałam na ten wpis żeby Ci ślicznie pogratulować :D Chmurek jest piękny, Ana jak zawsze pokazała na co ją stać :) a Tobie Marta jeszcze raz - gratulacje bo masz piękny nabytek teraz w kolekcji. Nawet biały bardzo cieszy, czyż nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spodziewałam sie, że to jest takie maleństwo *-* ogromny podziw dla autorki! W końcu to jest SM, a szczegółów ma PEŁNO! Prześliczny! Ogromne graty! W rękach miałam Arke w skali trad (nie była moja of kors), więc zgodzę się ze stwierdzeniem, że inne modele lekko bledną przy takim wykonaniu. Szykuje sie jakieś ciekawe malowanie?
    Pzdr!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratki takiej perełki w kolekcji;)
    Szukuje się jakieś malowanie?
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale miś!- pierwsze wrażenie ;D Gratuluje bo jest cudny! Podziwiam autorkę za cierpliwość. Dołączam się do pytania: jakiej będzie maści?
    Pozdrawiam! :)
    P.S Będzie opis tęczowych jednorożców ze

    OdpowiedzUsuń
  7. No w końcu post :) nie mogłam się już doczekać. ;)
    Co do Chmurka... jest po prostu wspaniały! Cudo,cudo,cudo! Gratuluje Ci takiej perełki. :) Opłacało się czekać. ;) Nie dziwie się, że niektórzy zmieniają profil kolekcji.
    Jeszcze raz gratuluję. :)
    Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny :D
    Nie przepadam za zimnokrwistymi, ale może być. Chmurek - fajnie brzmi :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję raz jeszcze! Masz w kolekcji prawdziwa perełkę, bez dwóch zdań i nawet bez kolorów chwyta za oko, jeszcze raz gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)