wtorek, 29 lipca 2014

CollectA - ogier andaluzyjski nr 88630

Dziś był bardzo wesoły dzień :) Ale po kolei...

Najpierw przyjechał do mnie ten pan:
Gniady ogier rasy andaluzyjskiej o numerze katalogowym 88630. Koń jest z w skali 1:12, ale jak widać jest nawet większy od koni Breyer Classics, które też są w tej samej skali.

Wybrałam konia maści gniadej. Jest on trochę za bardzo czerwony jak na mój gust, ale i tak będzie przemalowany, więc nie przeszkadza mi to zbytnio.
Ogier jest bardzo ładnie wyrzeźbiony. Ma zaznaczone i pomalowane kasztany oraz zaznaczone strzałki kopytowe. Jak pozostałe figurki firmy CollectA ma również wyrzeźbioną sierść razem z wicherkami. Niestety ogólne wrażenie psuje kłoda ogiera - jest ona po prostu za krótka! Według mnie brakuje około centymetra grzbietu i koń byłby cudny. A tak jest tylko ładny ;)
Bardzo podoba mi się jego głowa o lekko garbonosym profilu. Obfita grzywa też ciekawie wygląda. Wydaje mi się jednak, że ogon również powinien mieć więcej włosów, bo ten wygląda trochę marnie.
No, ale wszystkie wady przestały mieć znaczenie, ponieważ mój andauz już nie jest koniem :D
Proszę Państwa oto rodzi się... jednorożec :D
Jak widzicie szczotki pęcinowe w moim wykonaniu wyglądają marnie, ale za to z rogu jestem dumna!
W planach mam jeszcze usunięcie napisów z brzucha, zmianę ogona na lwi oraz zrobienie raciczek (byłam już wymacać kozę, aby zobaczyć jak jest zrobiona w rejonie dolno-nożnym ;) ). Prawdopodobnie ogier dostanie też bródkę, no i te nieszczęsne włosy na nogach będę się starała zrobić ładniej.

Jednorożek powstaje dzięki pomocy Metalfish, która podzieliła się ze mną masą modelarską - jeszcze raz dziękuję! Dziękuję również za spotkanie, bo to właśnie było drugie wydarzenie, które sprawiło, że dzień mogę zaliczyć do udanych :D Zdjęcia ze spotkania i krótka relacja w następnym poście.

Drugim współautorem rożka jest Dark Pegasus, który podsunął mi pomysł wykonania jednoroga na tym właśnie modelu. Mam nadzieję, że podołam temu zadaniu :)

I jeszcze mam pytanie do Was - moich czytelników. Jaką maść widzielibyście dla tego pana, jak już będzie skończony? Nie wiem czemu, ale jak pomyślę "jednorożec", to widzę białego, albo czarnego zwierza. Ja natomiast chciałabym, żeby mój był inny. Na razie wymyśliłam, że będzie on wyglądał tak, jak kwagga (wymarły podgatunek zebry stepowej zdjęcia z Wikipedii)...
...oczywiście w kolorze, czyli:
Ewentualnie będzie miał maść zorse (skrzyżowanie konia z zebrą) fotka ze strony The Midnight Cafe:

A Wy jaką maść wybralibyście? Którąś z tych powyżej? Zwykłą końską, czy jakąś dziwaczną? Może jakąś zmyśloną? Czekam na propozycje :)

33 komentarze:

  1. Mi też się dalej buźka cieszy, jeszcze raz dziękuję za przyjęcie i tego kunia :D Jak patrze na tego andaluza to dalej chce mi się śmiać z tego że jest tak samo czerwony jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejciu, jest cudowny! Mogę zapytać gdzie go kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym go widziała w takiej "mleczno - srebrnej" z perłowym połyskiem i rybimi oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm..Bardzo podoba mi się masc zorse ;) Pozdrawiam !
    Zapraszam na n/n : http://schleich-stajnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja myślałam nad maścią błekitną . Bardzo jasną , taką pastelową ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och... marzenie... Zainteresowała mnie ta druga maść i myślę, że ciekawie wyglądałaby na jednorogu. Z lwim ogonem to nie jestem przekonana, oczywiście prawdziwy pełnoprawny róg powinien taki mieć.
    Pozdrawiam, u mnie n/n.
    http://stadninaschleich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogłabym prosić o zdjęcie porównawcze z jakimś Schleich'em lub Collectą? Właśnie też chcę zakupić ten model (ale moja mama mówi, że nie mam na niego miejsca xd) i dorze byłoby się zorientować jakiej jest wielkości :) I dodatkowo prosiłabym o zdjęcia samej głowy, oczywiście jeśli to nie problem :)
    Przeczytałam w komentarzach wyżej, że kupiłaś go na kupfigurke.pl. I jak? Długo czekałaś? Ile zapłaciłaś za przesyłkę? Figurka jest w dobrym stanie? Tak wiem, jestem dociekliwa. Ale kiedyś zastanawiałam się czy skorzystać z tego sklepu, ale wolałam wcześniej poznać czyjąś opinię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK, zrobię fotki.
      Koń był u mnie na drugi dzień, wybrałam zapłatę przelewem i wysłany był kurierem, chyba za 13 zł. Był w pudełku zapakowany w bąbelki i z naklejką "ostrożnie".

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję :)
      Czyli sklep całkiem nieźle się spisał. To dobrze :). Możliwe, że coś tam zamówię, bo mają większy wybór niż np. zabawki.pl

      Usuń
  8. No, to mi się podoba :D.Jestem bardzo ciekawa jaki będzie efekt końcowy tego jerodżca :D.
    Maść, maść...Może wściekle różowy, puchaty jednorożec tańczący na tęczy xD?Przepraszam, musiałam xD.
    Twój pomysł na maść jest naprawdę oryginalny, bardzo wyjątkowy będzie ten rożek :).
    Hmmm...Może w maści tygrysa-albinosa?Albo maści okapi?
    Róg faktycznie świetnie wyszedł :].
    Czekam niecierpliwie na nowinki z dalszych efektów pracy :D.
    Aredhel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem w jakim tempie uda mi się nad nim pracować, ale na pewno podzielę się fotkami z postępów :)

      Usuń
  9. Fajny pomysł :D A co do maści, to na pewno jakąś dziwną. xD
    Capricorn, a czy mogłabym cię prosić o fotkę klaczy haflinger Classic firmy Breyer obok klaczy fiord Schleich (nowej)? Mam w planach model haflingerki i chciałabym sobie porównać. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja go widzę w tęczy! Kategorycznie! :D Absolutnie! :P
    Do tego ja bym mu zrobiła koński ogon ciągnący się do ziemii i kopytka :>

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh, piękny! uwielbiam andaluzy, zwłaszcza maści siwej, ale gniade też mają swój urok :), ja bym zrobiła mleczno-białego, ale to tylko ze względu na upodobanie do maści :).
    Pozdrawiam :)
    www.larositastable.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny model :)
    Tylko rzeczywiście ciut czerwony :p
    Zapraszam do mnie na n/n
    figurkischleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest cudny a mam pytanie te w większej skali są w jakiej cenie?? A maść dla pana ta ostatnia The Midnight Cafe. !! :D
    mario-schleich.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się widzi jako "Indiański Jednorożec". Sama mam zamiar kupić specjalnie drugiego jednorożca lub ogiera Fryza Schleich i go przemalować na indian. Może coś w tym stylu:
    http://crosti.ru/patterns/00/01/98/9da865d4fc/%D0%98%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B8-2.jpg

    OdpowiedzUsuń
  15. PS. Jak myślisz, na tej stronie kupfigurke.pl to Ogier Andaluz siwy jabłkowity CollectA jest tani? Gdy go ujrzałam, po prostu zaczęłam go wielbić! Ślicznota z niego! <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a ten gniadosz? Tanie, czy przeciętne?

      Usuń
    2. W jednej cenie są. Nie znalazłam nigdzie taniej, ale możesz poszukać.

      Usuń
    3. Nie kupujcie strony Kupfiguke.pl oni kłamią raz mojej kol przysłali tego lipizzana siwego i on był używany ogon był połamany a jak ona chciała o zwrot pieniędzy to oni jej napisali że nie potrafi tą zabawką obsługiwać się.
      WIEM DATA...

      Usuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)