wtorek, 4 lutego 2014

Porady - tło do zdjęć

Pewnie spotkaliście się z takim problemem: przychodzicie ze szkoły/pracy. Macie chwilę czasu, więc można by porobić zdjęcia modelom. A za oknem zimno/leje/wieje lub wszystko na raz. Co wtedy?
Wtedy dobrze jest mieć odpowiednie tło do zdjęć. A skąd je wziąć?
Oczywiście najlepiej byłoby zrobić swoje zdjęcie, a potem wydrukować w odpowiednim rozmiarze. Ale nie wszyscy mają za oknem piękny krajobraz ;) i wydruk dużej fotografii też trochę kosztuje. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest kupno kalendarza.
Luty jest dobrą porą na spacer po sklepach i porozglądanie się. Teraz właśnie kalendarze są wyprzedawane po obniżonych cenach, więc za niewielkie pieniądze można mieć aż 12 pięknych teł!
Ja za ten kalendarz w rozmiarze 60 x 42 cm zapłaciłam w pewnym sklepie na E 15 zł! To mniej niż cena jednego zdjęcia w tym rozmiarze. Wcześniej ten kalendarz kosztował 50 zł.
Jest on na tyle duży, że można fotografować modele w skali Traditional. Oczywiście nie wszystkie zdjęcia nadają się na tła dla modeli, ale w tej cenie nie można za bardzo wybrzydzać ;) Zresztą - czasem wystarczy po prostu inaczej skadrować zdjęcie, lub przesunąć model, albo dodać płotek i już tło, które wcześniej nie pasowało, może być wykorzystane, również dla mniejszych koni.
Ja wybrałam Toskanię, ale kalendarzy było kilka rodzajów. Oczywiście jak zrobicie fotkę, trzeba napisać, kto jest autorem zdjęcia na tle, w tym przypadku jest to pan Adam Brzoza, a kalendarz wydała Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o. o.

Zachęcam Was do odwiedzenia lokalnych sklepów i poszperania. Może to być księgarnia lub jakiś supermarket. Życzę owocnych łowów!


5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł,do tej pory w sumie pomyślałam raz o kalendarzu ,ale wydawało mi się to głupie ,a tu proszę :) Patrzyłam na te kalendarze ,ale są już w cenie 50 zł :(
    A co używasz jako "podłoża"? To jest filc lub coś w tym stylu?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Z każdym kalendarzem trzeba iść do kasy, zeby sprawdzić cenę, bo pani stwierdziła, że "już nie nadążają naklejać obniżek". Na moim była cena 20,99 a przy kasie okazało się, że jest to 14.99.
    Jako podłoże mam trawę modelarską - gotową, kupioną z rulonu. To trawa elektrostatyczna przyklejona już na papierze.

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepsze wyprzedaże są w wakacje. Rok temu kupiłam 5 kalendarzy i kosztowało mnie to wszystko razem ok.10 zł (niektóre były naprawdę duże) :) To jest dopiero biznes. Z każdego powybierałam zdjęcia które się do moich koninek nadają i już miałam ''dioramę'' na każdą okazję. Jeszcze wyszstkich nie zużyłam. Swoją drogą mam problem ze scenerią zimową, bo takowego tła nie mogę dostać :/ Ale co tam będą i tak wyprzedaże to sobie powykupuje te ze scenerią zimową.

    Ja swojej trawy nie przyklejałam. Ale i tak zdjęcia robię na szafce tak więc ma twarde podłoże pod sobą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, to jest niezły pomysł! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezły pomysł . Kupie moim koninom kalendarz :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)