sobota, 25 stycznia 2014

Schleich 13754 - klacz fiord

Pierwsza z nowości Schleich 2014: klacz rasy fiord o numerze katalogowym 13754



Ponieważ fiordy, to jedna z moich ulubionych ras (ta dwukolorowa grzywa!), to musiały się u mnie pojawić jako pierwsze.


Prawdę mówiąc, to wolę wystrzyżoną grzywę, ale muszę przyznać, że klacz z tymi długimi włosami wygląda całkiem przyjemnie.
Na zdjęciu niżej długogrzywe fiordy, które ciągnęły bryczkę przy zamku w Kurniku jakieś 15 lat temu. Pan dorożkarz właśnie się zastanawiał, czy przycinać im grzywę, czy nie. Z tego co pamiętam, to mówił, że one są 75% fiordy. A może to było 7/8? Wtedy jeszcze nie wiedziałam, o co mu chodzi.


W porównaniu do starych modeli fiordów, klacz jest dużo wyższa i masywniejsza. Ale może to dlatego, że wcześniejsze figurki Schleich były robione w innej skali.


Ma też wyraźnie zaznaczoną sierść, ale tak mają już chyba wszystkie nowsze figurki. Sierść ładnie układa się wzdłuż grzbietu i tam właśnie namalowana jest pręga. Tylko taka jakaś od linijki jest... No dobra, może się czepiam ;)


Jedno co mi się nie podoba w tej figurce, to kopyta. Moim zdaniem są za niskie i mają zły kąt. Na zdjęciach jest to widoczne.
A tu jeszcze razem ze swoją córką, o której będzie następny post.


Pozdrawiam :)

12 komentarzy:

  1. <3 Zapraszam na mój blog :) A co do nich to chcę je Ale ta klacz trochę taka żółtawa :P
    http://shleichkonie.bloog.pl/?smoybbtticaid=612166

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na zdjęciu tak wygląda. W naturze jest bardziej jasno-beżowa :)

      Usuń
  2. Fajna klacz. Zapraszam na mojego bloga : mojekochaneschleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A posiadasz może w swojej kolekcji fiordy Collecty? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładna. Wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciu promocyjnym.
    Sophijka dodała nowy rozdział.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby tylko kopyta były wyższe bo są nienaturalnie płaskie i pręga byłaby dłuższa...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny model, czekam na opis następnego:)
    modele-koni-schleich - zapraszam do przeczytania nowej notki:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się marzy "szary" fiord Collecty, ale jeszcze sobie trochę na niego poczekam :< Ten schleichowy zupełnie do mnie nie trafia, z tegorocznych nowości na ewentualnej chciejliście mam tylko fryzię. Ale mimo to notka bardzo przydatna ;) Fajny jest też żywy koń, aż poszukam sobie innych fiordów z długą grzywą.
    (w ogóle trafiłam niedawno na jakaś durną teorię, w której ktoś szuka powiązania między dwukolorową grzywą konia Hansa, a samym Hansem z Frozen. Że to niby ma symbolizować jego charakter. Później ktoś mu uświadomił, że to konie po prostu TAK WYGLĄDAJĄ XD Nie wiem czy odpisał. Na pewno był w szoku. Ach te teorie spiskowe na każdym kroku <3)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie jednak wkurza ta nieobcięta grzywa :/ I ta szyja... Ale i tak też już ją mam :D

    Pozdrówki ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Według mnie klacz jest słodka, i idealnie wygląda w zestawie od rekreacji. Pasuje na nią idealnie, a ona sama świetnie nadaje się także jako "opiekunka źrebiąt". :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)