wtorek, 19 marca 2013

Schleich kuce dartmoor - klacz, ogier, źrebię

Rodzina kucy dartmoor firmy Schleich: klacz (nr 13651), ogier (nr 13692) oraz źrebak (nr 13691).


Najstarsza w tym zestawie jest klacz. Model został wprowadzony w 2009 roku.


Jest dość dokładnie wykonana, ma fakturę sierści oraz podkowy. Płeć też jest wyraźnie zaznaczona.Tylko nie ma jednego oka ;)


Ogier i źrebak (klaczka) dołączyły dopiero w 2011 roku.


Pan Kuc ma jeszcze dokładniej wykonane kopyta - widać strzałki, a podkowy mają otworki, w które wbija się podkowiaki.


Muszę przyznać, że źrebaczek to chyba największy "słodziak" w mojej kolekcji ;) A ponieważ oczy ma jednolicie czarne, wygląda trochę jak Alien.


Malowanie jakie jest, każdy widzi. Dwukolorowy ogon źrebaka jest wielką niewiadomą. Maść ogiera wg mnie też nie pasuje - na oficjalnej stronie rasy dopuszczone są maści: bay, brown, black, grey, chestnut, roan (gniada, skarogniada, kara, siwa, kasztanowata, dereszowata). Jedyne wyjaśnienie to takie, że nie jest to czysty rasowo Dartmoor Pony, ale Dartmoor Hill Pony - czyli kuc, który urodził się na wrzosowiskach Dartmoor, ale mógł mieć rodziców innych ras. (Czego to się człowiek nie dowie, jak kolekcjonuje modele koni ;) )

Po więcej zdjęć dartmoorów zapraszam do galerii schleich.

Pozdrawiam gorąco!

4 komentarze:

  1. Ojej, źrebak wyszedł tak słodko na tym ostatnim zdjęciu... Nie wiedziałam, że taki z niego uroczy chłopak ;) (albo i dziewczynka, niestety jestem niezorientowana w tej kwestii).
    Jak dla mnie one są jednymi z najbardziej udanych Schleich'ów, tak więc gratuluję nowej rodzinki. Zawsze jak się znalazłam w jakiejś galerii, to nie mogłam się oderwać od oglądania ich, szczególnie klaczy.
    A dlaczego uważasz, że maść ogiera nie pasuje? Wydaje mi się, że można uznać go za kasztanowatego z jaśniejszą grzywą, a nie izabelowatego, w końcu taka maść raczej jest dopuszczalna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasztan z rozjaśnioną grzywą i ogonem to flaxen chestnut, a nie chestnut. A jak szukałam zdjęć rozjaśnionych dartmoorów w necie, to nie znalazłam. Może za mało szukałam po prostu, nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hoho - widzę, że tak samo Ciebie zastanawia o co chodzi z ogonkiem źrebaka Dartmoora :) Zawsze uwielbiałam szczególnie kobyłkę Dartmoora.
    A takie kasztany pospolicie są nazywane po prostu kasztanem (chesnut), bez dodawania w nazwie Flaxen, czy po naszemu "z konopiastą grzywą". W standardach ras jak jest dopuszczone kasztan- to zazwyczaj chodzi także o takie kasztany jak maść u powyższej figurki.
    A tu ciężarna kasztanka dartmoor - opisana tez po prostu jako Chesnut.
    http://www.boblangrish.com/galleriesimage.php?id=1764

    I od razu tutaj gratuluję Pink Magnuma :) Wciąż mi chodzi po głowie, mimo bułeczkowatego ciałka.
    dorotheahhh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku myślałam, że ogier to klacz, a klacz to ogier:) Źrebol przesłodki♥♡♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)