niedziela, 17 maja 2020

Copperfox - Toby Irish Sport Horse

Model firmy Copperfox - irlandzki koń sportowy o imieniu Toby (Irish Sport Horse).



Firma Copperfox została założona w Wielkiej Brytanii w roku 2015 - niestety w roku 2018 została zamknięta. Obecnie firma ma nowych właścicieli, a jej siedziba znajduje się w USA.

Siwy Toby jest modelem z roku 2017. Egzemplarz, który do mnie przyjechał, jest zakupiony jako "Second", czyli jest "drugiej" jakości - widać na nim błędy w malowaniu oraz rysy w różnych miejscach.


Kupując go bałam się, że będzie w złym stanie i będę go musiała oddać na malowanie, ale okazało się, że wady są na tyle mało widoczne, że nie przeszkadzają przy robieniu zdjęć. A czasem wręcz naprawdę trzeba się dobrze przypatrzeć, żeby je zobaczyć.


Model przedstawia galopującego wałacha maści siwej jabłkowitej z krótką grzywą i falującym ogonem.


Uwagę przykuwają dokładnie pomalowane oczy - dużo dokładniej niż u modeli Breyer. No ale cena Copperfoxów też była wyższa niż Breyerów.


Prototyp wyrzeźbiła pani Morgen Kilbourn, autorka np. Voyeura, Catch Me czy Stingray, możemy się więc spodziewać, że model jest bardzo realistyczny. I rzeczywiście - ma strzałki, kasztany, zmarszczki, zaznaczone ścięgna i mięśnie.


Pamiętam dyskusję, że nogi niezbyt pasują do jakiejkolwiek fazy galopu, ale w końcu okazało się, że model najbardziej przypomina konia dojeżdżającego do przeszkody i mającego się właśnie odbić przed skokiem.


Powyższe zdjęcie było robione, gdy świeciło słońce - zdjęcie poniżej, gdy schowało się za chmurę. Widzicie różnicę w cieniach? Przy ostrym słońcu również ostro odznaczają się cienie na fotografowanych przedmiotach. Czasem psuje to zdjęcie, a czasem dodaje "głębi" fotografowanemu obiektowi. Wybór należy do Was, jakie światło wybierzecie.


Poniżej porównanie z kucem Connemara również firmy Copperfox (opisywałam go tutaj:
Copperfox - Lakeview Knight Connemara Pony
W porównaniu z innymi Irish to bardzo duży model.


I jeszcze ze swoim "bratem", bo po jednej "mamie" ;)


Jak widać oba modele mają dużo podobnych cech, szczególnie widać to patrząc na ogon i grzywę.


Jak Wam się Toby podoba? Firma została reanimowana w zeszłym roku i z tego co zrozumiałam, tego modelu już nie będzie w sprzedaży, ale chyba będzie ten mold, tylko w innym malowaniu. Czekamy niecierpliwie na rozwój wypadków.

Oficjalna obecna strona firmy Copperfox na FB:
Copperfox Model Horses FB

Strona fanowska - kopia starej strony z opisami wszystkich modeli:
The Copperfox Guide


Pozdrawiam!

7 komentarzy:

  1. Copperfox to moje marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się grzywa, ogon i poza, ale te jabłuszka mi się podobają - są jak na mój gust zbyt widoczne. Figurka wydaje się wielka:o
    Ale ogółem to bardzo ładny model, kiedyś bardzo go chciałam, ale właśnie wtedy firma się zamknęła:(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym kiedyś takowy mold upolować...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten model to moje marzenie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje największe marzenie

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zamawiałam z oficjalnej brytyjskiej strony, ale ona już nie istnieje. Copperfoxy teraz produkowane są w USA.

      Usuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)