wtorek, 10 marca 2020

CollectA - Koń Sugarbush Draft 88879

Nowość 2020 firmy Collecta - koń rasy Sugarbush Draft (mare) klacz nr 88879.


Kilka słów o rasie American Sugarbush Harlequin Draft Horse, ponieważ nie jest ona chyba szeroko znana w Polsce. Powstała ona stosunkowo niedawno w USA ze skrzyżowania zimnokrwistych perszeronów z końmi Appaloosa. Jednak po śmierci swojego "stworzyciela" konie te prawie wymarły. W 2013 roku założono stowarzyszenie pasjonatów, które zajęło się ochroną i promowaniem tej rasy.  Dzięki temu obecnie możemy podziwiać te cięższe konie pociągowe w wielu "kolorowych" maściach.

Figurka przedstawia właśnie taką cięższą klacz idącą stępa. Maść to kary tarant ze wzorem nakrapiana derka, czyli czarny koń z zadkiem, jakby go ktoś oblał białą farbą a potem jeszcze pokropił czarną ;)


Koń ma także pomalowaną na różowo chrapkę na nosie. Odznaczają się także kopyta, które są "pomazane" jaśniejszą farbą tworzącą niejednolity wzór.


Cała figurka ma wyrzeźbioną sierść rosnącą w różnych kierunkach, tak jak na żywym koniu. Oczywiście są także strzałki i kasztany, choć te ostatnie nie są pomalowane.


Model konia jest, jak to się mówi "pogrubiony", ale mniejszy od perszerona i, co dla mnie szczególnie ważne, jego kopyta są proporcjonalne. Bo przyznacie chyba, że np. arden czy perszeron mają kopyta wielkości garnków ;)


Jeźdźcy Schleich prezentują się na nim całkiem dobrze, choć ogłowie tej firmy będzie na "Cukra" za duże (sugar = cukier, sugar bush = plantacja drzew klonowych na syrop klonowy).


Jak widać poniżej klacz rasy shire jest większa od dzisiejszej bohaterki:


Widać, że konie tej rasy stają się coraz bardziej popularne, bo nie tak dawno pojawił się na rynku model Breyer Traditional Harley - opisywałam go tutaj, jakby ktoś chciał zajrzeć:
Breyer Traditional - Harley 1805


Na koniec powiem, że nie spodziewałam się, że ten model mi się tak bardzo spodoba - zdjęcie firmowe niezbyt zachęciło mnie do kupna.


Jednak na żywo okazało się, że konik ma piękną głowę i ogólnie prezentuje się lepiej niż myślałam.


To tyle na teraz i biegnę robić zdjęcia drugiej nowości - jeszcze dziś będzie wpis, tylko chyba późno.

Pozdrawiam i zapraszam na zakupy, bo już nowości CollectA 2020 są dostępne (nie tylko konie):

CollectA 2020 na Monocerus.pl

4 komentarze:

  1. Konik jest cudny i już wiem, że za kilka dni raczej go zamówię jako prezent wielkanocny ;) Mam tylko jedno pytanko: czy klaczka jest zrobiona z twardego materiału czy jest pomalowana gumą?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także robię listę dla zajączka 😂😂😂

      Usuń
  2. Ciszę się, że Collecta wprowadza nowe rasy, tym samym zwiększając ich popularność. Do tej pory nie wiedziałam ,że istnieje taka rasa, jak Sugarbush Draft. Model sam w sobie jest ładny, podoba mi się jego budowa i rzeźba, malowanie też całkiem fajne, mam nadzieję, że w przyszłości do mnie trafi.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny konik! Kupię go i nazwę Candy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)