niedziela, 6 października 2019

Breyer Traditional - Minstrel koń świąteczny 2019

Model Breyer Traditional 700122 - Minstrel - koń świąteczny na rok 2019 (Holiday Horse 2019).


Imię modelu wraz z datą nadrukowane są na jego brzuchu: "Breyer Minstrel 2019".


Jak każdy ze świątecznych koni, także i ten ma na sobie "ubranko". Składa się ono z derki na grzbiet (a właściwie półderki) oraz maski na głowę.


Derka jest koloru morskiego z białym "futerkowym" obszyciem i złotymi sznurami z frędzlami (kutasami, chwostami - jak zwał, tak zwał) oraz napierśnikiem ze złotego łańcuszka i kryształowych sopli. Dodatkowo po jednej stronie znajduje się kieszeń ze złotymi instrumentami muzycznymi, które są wklejone w środku, więc nie da się ich wyciągnąć.


Tym razem zrezygnowano z prawdziwych piór - zamiast niego są kulki-perełki na żyłce. Maska przyozdobiona jest koralikami a na końcach "uszu" i czole są także kryształki w kolorze pomarańczowym.


Gdzieniegdzie przyczepione są także czerwone owoce i mieniące się brokatem zielone liście ostrokrzewu.


Mold konia to "Loping Quarter Horse" (lub "Latigo"), który był już dostępny w Polsce jako gniady wałach Harley D Zip. Wyrzeźbiony został przez Sommer Prosser i po raz pierwszy pojawił się w 2013 roku.

Jako Minstrel model jest klaczą, co trochę mnie zdziwiło, bo wydawało mi się, że minstrele, czyli wędrowni lub przebywający na dworach XIII i XIV wiecznej Europy śpiewacy i poeci byli mężczyznami, ale nigdy nie zagłębiałam się w temat. W końcu Priscilla w "Wiedźminie" była kobietą ;)


Minstrel jest maści... no właśnie, jakiej? Na Identify Your Breyer, do której to strony linkowałam wcześniej jest napisane, że to maść "flaxen chestnut", czyli kasztan z konopiastą grzywą i ogonem. Jednak wydaje mi się, że raczej będzie to srebrno-gniada, bo grzywa i ogon są za białe, a dolne partie kończyn wyglądają, jakby były rozjaśnione z czarnego.


Cały model ma lekki perłowy odcień, który jest widoczny w świetle słonecznym. Taką zresztą farbą pomalowana jest większość modeli świątecznych.


Właśnie sobie uświadomiłam, że Harley do tej pory nie doczekał się na sesję fotograficzną. Trzeba będzie to naprawić.


Model ma charakterystyczną dla tej rzeźbiarki kwadratową w przekroju głowę, która na zdjęciach prezentuje się jednak bardzo dobrze.


I jeszcze Minstrel ze swoim "bratem":


Model świąteczny możecie obecnie kupić na Monocerus.pl - klik
Nie wiem, jak długo będzie dostępny, ale kilka sztuk jest.


Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Harley bardzo kusząco w tej wersji wygląda :) Muszę się śpieszyć i zacząć zbierać pieniążki jeśli mam zamiar polować na tą panią ;) Kutasy, po prostu nie wytrzymałam XD
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kutas to nie tylko wulgaryzm, oryginalnie oznacza właśnie taki ozdobny, wiszący pędzelek.

      Usuń
  2. Nie podoba mi się. Starsze mi się bardziej podobały.
    Pozdro, Weronek

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny koń<3. Zresztą, jak wszystkie świąteczne, choć szczerze uwielbiam Celestine.
    Ach, choć nie z Monocerusa, nareszcie, po 200 LB'kach, przyjadą do mnie w środę dwa trady (Hwin oraz Xavier) ze schleich'owym smokiem<3
    ~Vihari

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam się na maściach ale jak go zobaczyłam pierwszy raz to myślałam że to izabelek a teraz już sama nie wiem. Capricorn wprowdza w niepewność i ciągłe rozmyślanie jaka to maść XD. Serio teraz mnie to dręczy:/ Przynajmniej ładnie się prezentuje;)

    Pozdrówki Aneta=)!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)