niedziela, 11 sierpnia 2019

Funrise - Konie różnych ras

Tak jak pisałam ostatnio - dziś post o "staruszkach":
"modele" koni firmy Funrise z roku 1988, czyli z XX wieku (jak to brzmi).



Czemu napisałam "modele" - w cudzysłowie? Popatrzcie sami - jak myślicie, jaką rasę konia przedstawia poniższa figurka?


Jest to...


...koń rasy irlandzkiej! Przyznajcie się - nie spodziewaliście się tego!

Może łatwiej będzie z następnym?


Mała podpowiedź:


Tak, to pociągowy perszeron :)


No to zgadujemy dalej...


I znów podpowiedź:


Ten siwek to koń lipicański.


I następny...


I znów podpowiedź:


To australijski koń brumby :)


I ostatni, którego mam...


Już wiecie?


To koń fryzyjski!


Jak na dzisiejsze czasy przedstawienie tych ras jest co najmniej infantylne - wydaje mi się, że jakbym miała wyrzeźbić jakiegoś konia, to właśnie tak by wyglądał xD Przyznacie, że do realizmu im daleko.


Ale gdy szukałam informacji o tych konikach, dowiedziałam się, że było ich więcej - co najmniej 24 różne rasy. Można je było trzymać w specjalnej walizce i sprzedawane były z karteczkami z krótkim opisem - były to więc edukacyjne zabawki.


Całe szczęście, że w dzisiejszych czasach technologia posunęła się do przodu i teraz mamy już dużo bardziej realistyczne figurki.


To tyle o staruszkach. Może ktoś z Was ma takiego w domu? Ja kupiłam je w jakimś stadzie z innymi modelami i miałam wyrzucić, ale jednak zostały, bo są ciekawostką w kolekcji.

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. pod każdym rozwiązaniem powinien pojawić się mem z zaskoczonym pikaczu ;) część wygląda jak pierwowzór koni z tych wszystkich chińskich zestawów zwierzątek z farmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pikaczu by tu pasował xD Możliwe, że to są właśnie ich pierwowzory, kto wie.

      Usuń
  2. Ojej, nigdy bym nie zgadła, ani jednego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 1 - myslalam, ze knabstrupper
    2 - myslalam, ze andaluz
    3 - myslalam, ze andaluz
    4 - myslalam, ze quarter horse
    5 - myslalam, ze folblut

    Takze no. xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Udało mi się zgadnąć lipicana i uważam, że jest najładniejszy z całego stadka ( nie porównując do współczesnych modeli) :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że zgadłam tylko konia lipiciańskiego i perszerona (to już sukces ;)), ale do rzeczy... Koniki niezbyt mi się podobają, ale mają w sobie i tak sporo uroku :). Gdyby przerzeźbić i przemalować te "modele" to myślę, że coś by z tego ładnego wyszło.

    Pozdrawiam Katarzyna ze Stajni Pegaz :).
    Zapraszam na mojego bloga: https://stajnia-pegaz-studio.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, zgadłam aż Lipicana bez podpowiedzi xD
    Ja, jakbym miała wyrzeźbić konia to wyglądałby sto razy gorzej xD

    Jakby coś takiego było teraz produkowane to wszystkie konie by się obraziły :P

    Chyba kiedyś widziałam u siebie coś podobnego, ale pewna nie jestem, muszę zobaczy xP

    Pozdroo

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadłam perszerona i lipicana:)

    Pozdrówki Aneta=)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Udało mi się zgadnąć:
    - Perszerona,
    - Lipicana,
    - Fryza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis. Same przydatne informacje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)