niedziela, 17 lutego 2019

Breyer Traditional - Mangalarga Marchador 1819

Model nowość 2019 Breyer Traditional - Mangalarga Marchador 1819 na stronie Breyer widnieje imię "Enzo", ale nigdzie na pudełku nie ma takiego imienia i nie znalazłam informacji, czy jest to jakiś konkretny koń - wydaje mi się, że model przedstawia po prostu jakiegoś konia rasy Mangalarga Marchador.



Mold to właśnie "Mangalarga Marchador", a został wyrzeźbiony przez panią Sarah Minkiewicz i wprowadzony do sprzedaży po raz pierwszy jako model specjalny na BreyerFest w 2016 roku - był wtedy siwkiem o imieniu Imperador das Aguas JM (dlatego mold nazywany jest czasem także Imperadorem).


Dzisiejszy bohater to ogier o maści kasztanowato-srokatej z rozjaśnioną grzywą i ogonem. Dodatkowo grzywa jest cieniowana, a ciemniejsze włosy mają odcień złoto-miodowo-perłowo-metaliczny.

Oczy mają namalowane białka. Osobiście wydaje mi się, że głowa jest jedną z ładniejszych u modeli Breyer - widać żyłki a na wargach dodatkowo zmarszczki i takie punkciki, z których wyrastają wąsy (czy wibrysy, czy włosy czuciowe, czy jak one się u koni nazywają).


Nie wiem, czy model ten zdobędzie u nas fanów - przedstawia konia w chodzie, który jest charakterystyczny dla tej rasy i może się wydawać "dziwny". Ale powiem Wam, że wydaje mi się, że jest to jeden z bardziej realistycznie wyrzeźbionych modeli koni - ma żyłki na nogach i brzuchu, strzałki pod kopytami - brakuje tylko kasztanów.


Jedynym minusem, jak mi przychodzi do głowy jest to, że koń jest dość wąski za pasem barkowym (czyli za łopatkami - przednimi nogami) i wygląda jak niektóre modele firmy CollectA, które to właśnie cierpią na taką przypadłość.


Konik ma nawet włosy w uszach :D




Poniżej dwa ogiery rasy Mangalarga Marchador - Breyer Traditional oraz CollectA:


I jeszcze ze srokatym ogierem pinto firmy Schleich:


Model jest wysoki, bo ma podniesioną głowę - "w uszach" ma 23 cm wysokości, więc nie ustępuje opisywanemu ostatnio Dominante, a i od Ravela jest tylko troszkę niższy. Jest jednak drobnej budowy i jego grzbiet jest prawie na tej samej wysokości, co GG Valentine, która ma nawet ciut dłuższą kłodę i jest trochę jednak bardziej odkarmiona ;)


Zdjęcie z lalkami Breyer Classics oraz Traditional:



A poniżej jeszcze zdjęcie z Imperadorem, który od niedawna mieszka u mnie i jeszcze nie miałam okazji go Wam pokazać (będzie miał swój post na pewno).


Model pojawił się na krótko na Monocerusie, ale będzie oczywiście nowa dostawa. Więcej egzemplarzy powinno przyjechać pod koniec marca, ale może się okazać, że kilka będzie wcześniej.

Zapraszam więc:
Monocerus.pl

Pozdrawiam!

8 komentarzy:

  1. Teraz dopiero widzę piękno tego modelu. I ten realizm. Niedługo na pewno zagości na mojej półce <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że podoba mi się na niektórych zbliżeniach, to sam mold niestety zdecydowanie mnie nie przekonuje. Ale może kiedyś mi sie odwidzi, zobaczymy ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy oglowie i siodlo ze schleich bedzie pasowac na tego konika i czy jest na monocerus.pl i czy bedzie w smyku?
    Olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na którego? Na Breyera? Nie będzie pasować, bo jest on o wiele większy. Schleich jest wielkości Collecta, a na zdjęciu masz porównanie z Collectą.

      Usuń
  4. Jest bardzo ładny:)

    Pozdrówki Aneta=)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie oddaje chód koni Mangalarga Marchador, chociaż kiedy poznałam bliżej tę rasę zauważyłam że z budowy jest zupełnie niepodobny cx

    OdpowiedzUsuń
  6. Meh, meh, przecież niedługo gwiazdka, jest co wyłudzić XD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)