czwartek, 14 czerwca 2018

Biały tygrys – tygrysy różnych firm

Autorką dzisiejszego posta jest Lykaina. Zapraszam :)
Capricorn



Tytułowy biały tygrys to moja pierwsza figurka kolekcjonerska, która zapoczątkowała moją kolekcję. Jest firmy Bullyland numer katalogowy 63580 (już wycofany). Jako, że to moja pierwsza figurka, jest
już dość stary i ma za sobą wiele przygód i podróży w tym wizyty u Capricorn, uważni czytelnicy pewnie pamiętają ten post - klik –> Spotkanie z Wilczycą

Bullyland white tigers

Jak widać jest „po przejściach”. Obok stoi młody tygrys Bullyland numer katalogowy 63581 (również wycofany), którego dokupiłam dużo później z drugiej ręki. Tygrysy nie są bardzo realistyczne głównie ze względu na mocno niebieskie oczy. Jednak nie można im odmówić uroku. Ponadto są to modele dość duże w porównaniu do innych figurek. Są w innej skali niż figurki Schleich itp.

Bullyland white tigers and Schleich horse

Figurki koni np. Schleich są niewiele wyższe od tygrysa. W porównaniu z tygrysami innych firm jakie znam (i jakie mam w kolekcji) biały tygrys Bullyland jest liderem pod względem wielkości. Niestety mnie i Capricorn dzieli spora odległość, a wożenie figurek zawsze wiążę się z ryzykiem, że któraś się zgubi. Dlatego mamy tylko kilka zdjęć porównawczych tygrysów z naszych spotkań.


Starsze tygrysy Collecty są mniejsze niż tygrys Bullyland. Tygrysy Collecty wydają się bardziej realistyczne niż tygrysy Bullyland. Ich oczy są bardziej naturalne, choć często widziałam modele z zezem lub oczami patrzącymi w dwie różne strony.

Na zdjęciu poniżej:
- dorosły biały tygrys CollectA nr 88426 (rok 2010)
- młody biały tygrys CollectA nr 88429 (rok 2010)

CollectA white tigers 2010

Porównując młode tygrysy Collecty i Bullyland widać różnicę wielkości.



Capricorn zauważyła też, że modele starszych tygrysów Collecty mają różne odcienie umaszczenia. Pomijam fakt, że na tym samych moldzie są dwa warianty umaszczenia. Tak robi właściwie każda firma, że na jednym moldzie są dwa warianty umaszczenia tygrysów białe i „czerwone”.

Na zdjęciu poniżej:
- dorosły biały tygrys CollectA nr 88426 (rok 2010)
- młody biały tygrys CollectA nr 88429 (rok 2010)
- dorosły tygrys azjatycki CollectA nr 88410 (rok 2010)
- młody tygrys azjatycki CollectA nr 88413 (rok 2010)
- młody leżący tygrys azjatycki CollectA nr 88412 (rok 2010)

CollectA tigers 2010

Na zdjęciu poniżej:
- dorosły biały tygrys CollectA nr 88790 (rok 2017)
- dorosły biały tygrys CollectA nr 88789 (rok 2017)

CollecA tigers 2017

Tak samo jest z obecnymi tygrysami Collecty, że na jednym moldzie mamy dwa warianty  umaszczenia. Te tygrysy są większe od poprzednich, ale nie są większe od tygrysa Bullyland. Są za to w pozycji idącej, nie „ryczą” ani nie odwracają głowy w bok. Są zrobione dość realistycznie.


Może mój tygrys Bullyland nie jest zbyt realistyczny, ale i tak go lubię. Ponadto wychodzi ładnie na zdjęciach plenerowych. Przypomina mi o początkach mojej kolekcji. Pamiętam nawet sklep, w którym kupili mi go rodzice. Niestety ten sklep, tak jak i kilka innych w moim mieście, został zamknięty.


Dziękuję Lykainie za tego posta :)
W następnym poście będzie opis jednorożca Breyer Classics.
Papatki!

1 komentarz:

  1. Bardzo ładne tygrysy. Ja zamawiałam przez internet dlatego nie mogę Ci powiedzieć jaki był muj pierwszy model. Tygrys bullylan o wieeeeeeele bardziej mi się podoba od starych tygrysów collecty ale nowe wygrywają z bullyland`em. Jak go nazwałaś? Jej będzie opis jednorożca! Uwieeeelbiam magiczne kniki i inne magiczne zwierzęta. Kocham konie i świat fantasy. Jak ktoś też lubi świat fantasy to polecam blog „Werona i jej mały świat".

    Pozdrówki Aneta=)!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)