sobota, 24 czerwca 2017

Breyer Traditional - Kuc szetlandzki 9168

Breyer Traditional seria Best of British (rasy brytyjskie) numer katalogowy 9168 - Shetland Pony - srokaty kuc szetlandzki.



Model przedstawia stojącą kasztanowato-srokatą klacz rasy kuc szetlandzki.
Mold "Shetland Pony" został wyrzeźbiony przez Chrisa Hessa w roku 1960, więc jest jednym z najstarszych. Jednak widać, że jest równocześnie dość lubiany, bo utrzymał się przez tyle lat w produkcji.


Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to właśnie oczy kucyka, które są duże i pomalowane łącznie z białkiem, tęczówką i źrenicą.


Ciało jest białe w brązowe łaty i widać na nim cieniowanie. Grzywa jest jaśniejsza, konopiasta i również cieniowana, tak jak i ogon.


Model nie ma kasztanów i strzałek chyba też nie ma (nie zaglądałam). Na pysku za to widzimy źyłki.

Czy Wam też się wydaje, że ten wzrok mówi "Tylko na mnie usiądź, a przekonasz się, jaka twarda jest ziemia."? xD



A może wręcz przeciwnie: "Już nie takich jeźdźców uczyłam, niczym mnie nie zaskoczysz, będę spokojna jak skała."

Ponieważ jest to kucyk, model nie może być za duży. "W uszach" ma około 16 cm wysokości. Porównanie z GG Valentine Traditional:


Porównanie z kucem rasy Fell również Breyer Traditional:


Porównanie z amazonką Chelsea Breyer Classics:


Kucka jest mniej więcej wielkości koni Classics, poniżej z klaczą haflinger:


A tutaj jeszcze porównanie z modelami kucy szetlandzkich firmy Schleich (klaczą i źrebakiem):

   

Jak Wam się podoba? Mnie spodobało się, że ma pomalowane oczy i ogólnie sprawia wrażenie charakternego kucyka.

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Wysoka jest, mój piesek ma mniej cm od niej xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego Twój piesek jest mniejszy od tego kucyka?XD I jakiej jest rasy? A czy to jest szczeniak?

      Usuń
    2. Dziwny pies. Aby na pewno nie pluszaczek? :P

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba ten model, szkoda, że tyle innych tradów czeka w kolejce, bo bym go przygarnęła ❤ Widać, że ma charakterek.
    Pozdrawiam i dziękuję za zmianę linku w pasku bocznym,
    Ikulina

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogłam się doczekać aż zrobisz post o nim. Jest bardzo ładny i z wielką chęcią bym go przygarnęła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. przypomina mi kucyka z firmy playmobil
    ☺️

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy koń ma swój charakter . Ona jest przecudowna .

    Pozdrawiam Zuzia koniara

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy na monkcerusie będzie może niedługo jakaś dostawa collecta'y ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się tak średnio podoba, taki tam pierwszy, idealny konik. Stoi prosto i perfekcyjnie, grzywę po drugiej stronie pewnie ma, nie? Nawet jeśli nie ma, i tak jest za spokojny. Ogon swobodnie zwisa. Tylko wzrok ma jak sam diabeł, wściekły taki... xd
    Nie, niestety, jest tak idealnie spokojny, że nie może mi się podobać. Aż mi przykro :(

    heaven-habitat.blogspot.com

    papyrus-city.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hah faktycznie jej wzrok niezbyt przekonuje do jazdy na niej. Mi się bardzo podoba,faktycznie oczyska ma świetne,ogólnie cała maść jak dla mnie udana.
    Pozdrawiam!!!
    Emilia

    OdpowiedzUsuń
  9. Capricorn , czy pamiętasz jak opisywałaś figurkę Breyer , która rezętowała twój znak zodiaku ? Jeśli tak to gdzie ją kupiłaś , bo marzy mi się w mojej kolekcji strzelec.

    PS.Liczę że odpowiesz .

    Pozdrawiam : Zuzia koniara

    OdpowiedzUsuń
  10. Uroczy model, jednak rzeźba nie jest w moim "stylu". Mi wygląda na charakternego, takiego "wścibskiego" kucyka, który lubi podgryzać inne konie a w boksie jest niemal nie do złapania :). Mam "jego" mniejszą wersję - klacz kuca Szetlandzkiego z Schleich.

    Zapraszam do mnie na bloga na n/n.

    Pozdrawiam,
    Paulina M.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)