wtorek, 28 marca 2017

Mojo 387219 - Koń rasy Tinker roczniak

Figurka Mojo Fun (Animal Planet) numer katalogowy 387219 - koń rasy Tinker roczniak (Tinker yearling).




Karo-srokata roczna klacz pokazana jest w galopie. Trzy nogi konia opierają się na ziemi i dlatego figurka jest bardzo stabilna. Mimo tego, że konik wykonany jest z bardziej "gumowej" masy, nogi nie odginają się same i zapewniają dobre wsparcie. Może być jedynie problem przy wykonywaniu zdjęć w czasie wiatru, bo model jest wyraźnie lżejszy od innych tej samej wielkości.


Jak na roczniaka konik nie jest za duży. W porównaniu z końmi Schleich tej rasy jest wielkości źrebaka. Oczywiście mam nadzieję, że wszyscy wiedzą, iż roczny koń jest jeszcze końskim dzieckiem i nie wolno na nim jeździć.


Porównanie z końmi rasy Tinker - ogierem, źrebakiem i klaczą.


Autorką prototypu figurki jest nasza rodaczka Anna Dobrowolska-Oczko. Rzeźbi ona dla firmy Mojo już od kilku lat i są to nie tylko konie. Więcej prac Pani Anny możecie zobaczyć na jej stronie:
Horse and Bird



Figurka ma wyrzeźbioną sierść oraz strzałki pod kopytami. Podoba mi się, że na brodzie oraz pod brzuchem pokazane są dłuższe włosy, bo tinkery właśnie takie mają.


Klaczka bardzo uważnie biegnie, uszy ma skierowane do przodu, grzywa i ogon powiewają na wietrze.


Jak widać realizmem koń firmy Mojo bije na głowę tinkery Schleich. Po odpowiednim malowaniu figurka stanie się ozdobą kolekcji, choć już teraz niewątpliwie wybija się na tle innych firm.


Może nie wszyscy zwrócili na to uwagę, ale łopatki konia, jego pierś są ustawione zgodnie z prawami natury - lewa przednia noga jest skierowana do przodu, więc cały bark przesunął się w tę stronę, cała obręcz jest pod kątem do głowy. W niektórych figurkach, gdy rzeźbiarz niezbyt przykłada się do anatomii, obręcz barkowa jest ustawiona prostopadle do osi konia. Mamy wtedy konia, który po prostu wygląda nienaturalnie, a wręcz czasem śmiesznie.


Jak Wam się maluch podoba? U mnie już gości na półce :)


Czekam z wielką niecierpliwością na jego mamę, bo obecnie nie było jej na hurtowni, z której zamawiałam. Wstępny termin pojawienia się nowości 2017 CollectA to wakacje.

A jak ktoś już chce zamawiać tinkera lub inne dostępne "modżaki", to zapraszam na Monocerusa :)


Wszystkie dostępne modele mają zdjęcia "na żywo", można oglądać.

Pozdrawiam!

PS  Breyer 2017 powinny pojawić się jutro na sklepie, ale ciiii, nie mówcie nikomu :D

20 komentarzy:

  1. Cudny i napewno u mnie zawita, ale zdecydowanie za mały! Ciekawe czemu. W każdym razie do zdjęć z innymi końmi jako roczniak to ę nie nadaje.
    Pozdrawiam!
    P.S. Jeśli przyjdzie, możesz mi już zarezerwować Secretariata, ale ciii. Bo jak ktoś mi ukradnie, to zjem!!! Moja kolekcja Anglików musi rosnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Ci się uda go kupić, będę trzymać kciuki :)

      Usuń
  2. CO?! NIE ZAŁAMUJ MNIE CAPRI PROSZĘ! :O NAPRAWDĘ COLLECTA 2017 W WAKACJE?! ;-; Ale bynajmniej problem rozwiązany, pewnie jutro kupię jakiegoś konia przez monocerusa :) Zobaczę :)

    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wera,Jak to się mówi długie czekanie dobre śniadanie ;)

      Usuń
  3. Jaki słodziak 😊 może zagości w mojej kolekcji, chociaż nie wiem bo zbieram na jakiegoś trada. Bardzo się cieszę, że dostawa się pojawi już nie długo ❤.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, czy tylko w Monocerus'ie jest duży wybór figurek tej firmy?
    Roczniak brzmi kusząco, zwłaszcza, że został wykonany przez Panią Annę.
    Spokojnie, dochowam tajemnicy (pozostaje liczyć, że sąsiedzi nie usłyszeli krzyku i pieśni radości).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno pojawić się jeszcze więcej figurek firmy Mojo jednak trochę trzeba poczekać.

      Usuń
  5. Mam do Pani pytanie: czy będą może na Monocerus'ie figurki żywiczne breyer? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A o którą żywicę chodzi? Bo nie wszystkie jeszcze są dostępne.

      Usuń
    2. Najbardziej chodzi mi o ogiera clydesdale,ogiera saddlebred i ogiera andaluzyjskiego.

      Usuń
    3. Chodzi mi najbardziej o ogiera clydesdale, ogiera saddlebred i ogiera andaluzyjskiego
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Przyznam szczerze że gdy zobaczyłam jej pierwsze zdjęcie nie zachwyciła mnie , ale gdy zobaczyłam ją z bliska to pokochałam od pierwszego wejrzenia.

    Pozdrawiam : Zuzia koniara

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia !!!
    Kucykikoniki.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny model :)
    Zapraszam do mnie :)
    (blog dopiero założony ;)
    http://dolinafigurek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze pani Anna się postarała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)