poniedziałek, 10 sierpnia 2015

I Międzynarodowy Konkurs Tradycyjnego Powożenia cz.1

Dziś pierwsza część zdjęć z konkursu zaprzęgowego w Koszęcinie, który odbył się w dniach 7-9 sierpnia 2015 roku. Pełna nazwa konkursu, to:

I Międzynarodowy Konkurs Tradycyjnego Powożenia o Trofeum „Śląska” w Koszęcinie

KLIK - Oficjalna Strona C I A T Koszęcin




Koń ma uprząż szorową, czyli tak po ludzku - paski z uprzęży są na piersi i szyi (no i reszcie konia, ale chodzi mi o te główne) ;)



Ten zaprzęg ma uprząż homontową - koń ma na szyi taką obrożę ;)


Góralskie zaprzęgi na homoncie mają szaliczki:




Podobno zaprzęgi w uprzęży homontowej są lepiej oceniane, ale nie wiem dlaczego. Czyżby to było trudniej założyć, czy coś?



Następnym razem opiszę trochę więcej, jak ten konkurs wyglądał.


Po ocenie i ogłoszeniu wyników była runda honorowa po mieście.


W powozach jechali członkowie Zespółu Pieśni i Tańca "Śląsk", ponieważ cała impreza odbywała się na ich terenie i pod ich patronatem.


Następne części będą się ukazywać w najbliższych dniach.




I jeszcze fotki psa, które miały się już dawno pojawić, ale tak jakoś czas szybko płynie ;)

Mojo 387203 - Pies rasy Border Collie - nie znam się na tej rasie, więc nie będę się za bardzo wypowiadać, ale figurka mi się podoba :)


I ze szczeniakiem Berneńskiego Psa Pasterskiego firmy Schleich:


Pozdrawiam!

10 komentarzy:

  1. Bardzo ładne foty z zawodów :)
    Gratki psa ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyobraziłam sobie praktyki w organizacji, która patronuje tę imprezę i za każdym razem wpisywanie do dzienniczka praktyk pełnej nazwy konkursu, hyhy. Fajnie, że podzieliłaś się zdjęciami <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Może te z homontem są bardzziej tradycyjne? Albo ozdobne? Te szorowe widziałam w lesie mocno uszczuplone o połowe pasków. Albo na polu. Gdy rodzina "bienda" była.
    Hmmm..
    Piękne konie. :D
    Pzdr!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zdjęcia, zazdroszczę :)
    Dzięki za fotki borderka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bym chciała zobaczyć na żywo tyle pięknych zaprzęgów.. Uprzęże jak widać bardzo oryginalne.
    Borderek bardzo sympatyczny :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia, a widowisko zaprzęgów konnych pewnie nieziemskie. :)
    Jak jechałam do Dziadków to mijałam z Rodzicami białą karetę zaprzęgniętą w dwa siwe perszerony - do ślubu. Cudowny widok! :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super fotki, szalik na homoncie mnie urzekł <3
    A psinka wydaje się bardzo miła :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    wolnosc-w-rzezbie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne zdjęcia ;) Zrobiłabyś kiedyś opisy hanowerów animal planet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam tych figurek. Jak do mnie trafią, to pewnie je opiszę :)

      Usuń
  9. Jejku, śliczny ten siwek! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)