sobota, 21 lutego 2015

Schleich 70100 - Smok (i jeździec) - Rycerze Smoka

Firma Schleich oprócz figurek koni (które tutaj najczęściej opisuję) produkuje także wiele zwierząt domowych oraz dzikich, a także figurki ze świata elfów Bayala, dinozaury, a także postacie (pseudo)historyczne - świat rycerzy.

A dlaczego napisałam pseudo? Ponieważ rycerze nie jeździli na smokach ;)

Świat Rycerzy Schleich dzieli się na dwie frakcje - Rycerzy Gryfa oraz Rycerzy Smoka. Dziś zaprezentuję wam zestaw nr 70100 Jeździec na smoku (Dragon rider, Drachenreiter).



Mojego gada musiałam wypuścić, żeby sobie polatał, bo za bardzo rozrabiał w domu ;)




W figurce zachwyca mnie dokładność wykonania - ma wszystko to, co szanujący się smok mieć powinien: Rogi, wyrostki kostne, grubą skórę oraz skrzydła.


Tylko czemu oczy nie mają pionowych źrenic?


Pewnie one zmieniają swój kształt, jak te u Vilentretenmertha ;)


Smok ma skrzydła zrobione bardzo sprytnie - stawy barkowe to kulki osadzone w ciele gada. Ma to tę zaletę, że skrzydła można ustawiać w wielu pozycjach, dzięki czemu model wspaniale pozuje na zdjęciach.


Łatwo można je też wyciągnąć, ale po co? Smok bez skrzydeł, to tylko taka wielka jaszczurka ;)


Skóra na skrzydłach - mistrzostwo.


Dokładnie wykonane są także nogi. Smok ma łapy czteropalczaste z kostnymi wyrostkami. Pazurom przydałoby się może tylko malowanie na inny kolor, bo tak mało się odznaczają.


Widać, że smoczuś trenował na siłowni - mięśnie na klatce piersiowej ma dobrze rozwinięte.


A ponieważ jest to smok bojowy, oprócz swojej grubej skóry, ma także pancerz ze stali. Na ogonie zamocowany jest topór, mimo tego, że ogon sam w sobie już jest kolczasty. Widać, że przydało się już to uzbrojenie, bo ostrza są wyszczerbione, a na górze jest rysa.


Pancerz jest zrobiony z nachodzących na siebie płyt, żeby nie krępować ruchów zwierzęcia. Płyty przymocowane są na skórzanych pasach, tak jak i siodło.



Smok ma także stalowe zakończenia na skrzydłach - haki, które mogą przydać się w walce.


Ale niektórzy stają w szranki z gadem,...


... i udaje im się...


...go poskromić.


Wtedy można sobie polatać!


Figurka rycerza jest też bardzo przemyślana - można go posadzić na smoku w siodle, ale można go też postawić na ziemi i nie będzie wyglądał, jakby od urodzenia siedział okrakiem na beczce ;)
A ze smoka nie spadnie, bo - za przeproszeniem - w zadku ma magnes i może bez strachu wykonywać różne podniebne akrobacje.



Miałam zamówić innego smoka, ale nie było go na hurtowni. Jednak teraz sądzę, że ten jest lepszy :)


Macie jakieś ulubione smoki z filmów / książek? Moim ulubionym jest Drako z filmu Ostatni smok.




Pozdrawiam!

17 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam Sapphire z Eragona :)
    Tego gada mam okazję oglądać, bo stoi u siostry w pokoju. Fajnie wykonany, ale sama go nie mam ze względu na dziwną głowę. Wolałam wybrać Gryfa. U mnie w domu pełno jest smoków Schleich: Nugur duży i mały, Faraun, Antylar, Auruun, niebieski Tarrot, dwa czerwone i ten opisywany przez Ciebie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim ulubionym smokiem jest Saphira z "Eragona" i "Najstarszego". :)
    Smoczysko fajne, ale nie moje klimaty, i jakoś za dużo w nim przepychu i tego całego wszystkiego [;p].

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja smoków nie zbieram, ale czasem mam wrażenie ,że jak byś tu np pomidora (ja ich nie znoszę) opisała to nagle bym je pokochała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha - to może powinnam właśnie promować jakieś warzywa, albo owoce, które są niechętnie zjadane ;)

      Usuń
  4. Ciekawe, smok bez skrzydełxD Hah ja też kocham Saphire. Te jej oczy^^
    Pozdr.
    http://stadninadiamentowewedzidlo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pan gad wypadł wspaniale na zdjęciach. Miałaś piękną pogodę, z pewnością Ci sprzyjała.Co do samego smoka-jest naprawdę wykonany z wielkim rozmachem, choć nie przepadam za schleich'owymi smokami, to ten jest rzeczywiście bardzo ładny. Tak jak mówiłaś, pazury są tego samego koloru co skóra, co mi się nie podoba. No ale cóż, model z pewnością trudny do wykonania, więc nie będę się czepiać. Mój ulubiony smok...hmmm...Trudno powiedzieć, ponieważ niezbyt zachwycają mnie filmy ze smokami. Jednak po dłuższym zastanowieniu, stwierdzam, iż najlepszy smok to...Szczerbatek XDDDD Wiem, wiem, to bajka, ale taka już jestem...Oglądam często różne bzdury. Tak jak mówiłam, taka już jestem XD
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    kamillakur.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię Szczerbatka, ale jego chyba wszyscy lubią ;)

      Usuń
    2. No^^słodziak z niego i tyle♡

      Usuń
  6. Jacie ile fotek :) Wszystkie śliczne, idealnie wyglada na zdjęciach :) Moim ulubionym smokiem jest Szczerbatek ^^
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    figurkischleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem fajne smoczysko :).Ja jednak uważam, że nic nie przebije starych smoków schleicha.Marzy mi się okrutnie Faraun *__* Teraz to same bojowe gady, chyba raczej pod chłopców robione :P.A ja bym właśnie wolała takie "naturalne".
    Osobiście wielbię Smauga <3.Taki bad boy, kocham go :P.Ale oczywiście kochana Saphira (której imienniczkę mam w postaci klaczy, Trada, co chyba zadecydowało o jej zakupie :) i Szczerbatek to też wspaniałe smoczydła ^^.

    OdpowiedzUsuń
  8. Och jak ja mogłam zapomnieć o moim ukochanym Smaugu-.- Najlepszy smok everxD

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny smok :D Te łuski na skrzydłach *.* Mistrzostwo! Moim ulubionym filmowym smokiem jest natomiast Smaug z Hobbita :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Smoki lubię, ale schleich robi takie niezgrabne można powiedzieć.
    Chciałabym takie w stylu nocnej furii :P
    Ulubiony smok? No Sczerbatek z jak wytresować smoka(każdy czasami lubi oglądać bajki :P) a jak :P
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wejdź na mojego bloga: blog-schleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Drako?Ja kocham Draco...ale to inna bajka.Co do gadòw-Szczerbatek!! <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)