poniedziałek, 2 lutego 2015

Breyer Traditional - Black Tie Affair nr 1473

Breyer Traditional 1473 - Black Tie Affair - AHA Ambassador Award Winner


Mold konia został wyrzeźbiony przez Kathleen Moody i wprowadzony do sprzedaży po raz pierwszy jako model Huckleberry Bey w roku 1999. Jako Black Tie Affair produkowany był w latach 2011-2013.

Srokaty koń arabski, tak właściwie to arabski w 7/8. Nie wiem, czy polscy hodowcy uznają srokate araby, ale w USA lubią kolorowe konie, więc u nich Black Tie zdobył uznanie ;)


Mnie ten mold się szalenie podoba - na pierwszy rzut oka widać, że jest to arabek w pięknym kłusie znanym z pokazów koni. Czemu go nie mam jeszcze w kolekcji? Ano dlatego, że nie do końca jestem przekonana do tej karo-srokatej maści. Ale muszę się Wam przyznać, że im więcej go oglądam, tym bardziej chcę go widzieć na półce...


Model jest portretem żywego konia, więc łaty są odwzorowane bardzo dokładnie łącznie z białą bródką. Żałuję, że ogier nie ma zaznaczonych białek - mało widać jego oczy na czarnym tle. Choć gdy światło pada na konia, zapalają się w oczach gwiazdki i cały model ożywa.

Ogon jest pocieniowany i, tak jak grzywa, rozwichrzony - widać, że koń się porusza dość energicznym chodem.


Chciałam zwrócić też Waszą uwagę na kopyta - są pomalowane w ciemniejsze paski, nie są jak większość kopyt jednobarwne, mają też wyrzeźbione strzałki (przynajmniej na podniesionych nogach). Koń ma także zaznaczone kasztany na wszystkich nogach - prosty zabieg, a dodaje mu realizmu.


Koń ma podstawkę, taką jak Totilas - okrągłą i przeźroczystą z bolcem. Pewnie odstraszy to niektórych, ale tak pięknej pozy bez podstawki nie ma szansy stworzyć.

Porównanie z ogierem tinker Schleich:



Jak Wam się podoba? Macie go już? Z chęcią pooglądam jego zdjęcia :)

Pozdrawiam!

15 komentarzy:

  1. Hm... do moich ulubionych moldów nie należy i raczej nie będzie należał, ale nie jest zły ;) może w innym malowaniu by mi się bardziej podobał, ale nie jestem przekonana ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny *_* Chociaż srokaty arab? Bardziej pasuje mi na pintabiana ;) Ogólnie bardzo fajny model :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam że się spodoba :) TS ma też wyrzeźbione strzałki na tych nogach na których stoi. Chyba, ale raczej tak. Szkoda że nie znajduje się gdzieś na twojej półce... Ale skoro cię nie przekonuje jego maść- zawsze można konia przemalować ;)
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że można, ale na razie nie mam pieniędzy na takie zachcianki.

      Usuń
  4. Już niedługo pojawi się na półeczce w pokoju za ścianą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny :) Odpisałam Ci na Fb w sprawie Haflingerki :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby nie maść i podstawka byłby mój!
    Zapraszam do nas na n/n

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja go niedługo zamawiam:P Hihihi:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Capricorn, chciałabym się jeszcze dowiedzieć, ile mniej więcej trwa realizacja zamówienia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. W Twoim sklepie oczywiścieXD

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudo ^^ śliczny profil pyska :3

    http://dreamsmeadow3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo ^^ śliczny profil pyska :3

    http://dreamsmeadow3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)