piątek, 23 stycznia 2015

Schleich 2015 - Klacz i źrebię rasy Bashkir Curly

Bashkir Curly - rasa, o której powstaniu niewiele wiadomo, a hodowana jest obecnie głównie w Ameryce Północnej, dlatego inna nazwa tych koni to American Bashkir Curly lub North American Curly Horse.

Czym wyróżniają się te konie? Ano tym, że ich sierść oraz włosy są pozwijane w loczki :) Poza ciekawym wyglądem konie te mają jeszcze jeden atut, mianowicie są hipoalergiczne, nie uczulają. Czyli mogą z nimi przebywać osoby, które mają uczulenie na końską sierść, bo na pewno nie będą przy tych koniach kichać ;)


Schleich 13780 - klacz Bashkir Curly
Schleich 13781 - źrebię Bashkir Curly (klaczka)
Od paru lat wszystkie konie Schleich mają zaznaczoną sierść. Przy rasie Curly wyrzeźbienie sierści ma kluczowe znaczenie, bo jest to cecha wyróżniająca te konie. Jak sobie poradzono? Sierść wygląda trochę, jak na owcach, które pokazywałam Wam we wcześniejszym poście - figurka wygląda, jakby była "podziubana szpilką" - przepraszam za określenie, ale nie potrafiłam znaleźć lepszego.


Konie Curly są zwykle kasztanowate, ale mogą być każdej maści. Mam problem z określeniem, jakiej maści jest klacz, ponieważ gdyby była gniada, to dolne partie nóg miałaby czarne. Natomiast na kasztana za ciemne ma grzywę i ogon. Choć jej falowana grzywa i ogon nie są czarne, raczej jest to bardzo ciemny brąz. Nogi są ciekawie pocieniowane, ale wygląda to trochę tak, jakby koń się kładł w jakimś błocie i ubrudził. Kopyta są ciemne i bez podków.


Źrebak też ma piękną sierść, jest nawet bardziej "poloczkowany" niż mama ;) Grzywa i ogon są krótkie i jaśniejsze od reszty ciała. Będzie chyba kasztankiem, jak urośnie? Albo palomino?


Klaczka ma długie nogi, jak przystało na źrebaka. Choć jej poza przypomina mi jakiegoś innego konia... ale nie potrafię sobie przypomnieć, jakiego.


Baszkirka nie jest zbyt wysoka, moje siodło do ujeżdżenia jest na nią trochę za szerokie. Również ogłowie jest za duże, ale dzięki temu łatwiej się je zakłada. Myślicie, że nadaje się do ujeżdżenia?


Z wszystkich koni 2015 klacz Bashkir Curly na pewno u mnie zamieszka. Nad resztą się jeszcze zastanawiam...

Pozdrawiam!

P.S.
Wszystkie opisywane konie można już kupić w sklepie z figurkami Monocerus :)

12 komentarzy:

  1. Mmmm! "Karlica" na pewno u mnie zamieszka ;)

    Agnieszka z Red Horse Farm

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczególnie podobają mi sie te loczki:) e... Co mi tam są PRZESŁODKIE:3

    OdpowiedzUsuń
  3. Źrebolek jest fajny, ale klacz ma dziwną szyję :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się bardzo podobają i zamierzam kupić tą parkę ^^
    U mnie n\n
    breyerischleichkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie zamieszkaja te dwa konisie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie by było, jakbyś opisała konie breyer 2015 :-)
    pozdrawiam, Siberica

    OdpowiedzUsuń
  7. Klacz bardzo ładnie wygląda w zestawie ujeżdżeniowym - dodaje jej to takiego 'Szport' uroku :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem ładne kudłaczki :).Może kiedyś nabędę klaczkę, bo ma fajną pozę i świetnie wygląda pod tym siodłem ujeżdżeniowym ^^.Tylko szkoda, że taka jednolita jest, ale przeżyję :P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne koniska ;)
    Aha i na stronie Facebooka dodano ( chyba ) bez twej zgody zdjęcie. Chciałam cię o tym powiadomić, bo to chyba plagiat...
    LINK: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=428617027286996&set=gm.629387033873385&type=1
    pozdrawiam ;) http://psiakischleich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Super parka, biere w ciemno hehe :D
    Źrebak może Ci przypominać achała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę je mieć!!!
    Pozdrawiam!
    Unique

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękni są! Mam zamiar za niedługo kupi tą parkę razem ze źrebakiem tinker 2015. Wspaniałe <3 Miałam tylko nadzieje, że stworzą ogiera w 2016 r., ale chyba się zawiodę...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)