niedziela, 21 grudnia 2014

Breyer - Breeds of the World - American Saddlebred

Seria firmy Breyer - Breeds of the World - American Saddlebred (nr katalogowy 8251). Ciemnokasztanowaty ogier amerykańskiej rasy uwieczniony w swoim pokazowym czterotaktowym chodzie zwanym "rack" - najszybszej odmianie toltu.


Tölt to chód, którym poruszają się także kuce islandzkie. Widać podobieństwo? Po prawej kuc islandzki firmy Schleich.

Figurka odlana jest z żywicy artystycznej i ręcznie malowana. Od podstawy do czubka uszu ma razem z podstawką 14,5 cm wysokości. Po lewej ogier hanowerski firmy Schleich dla porównania.


Dumna postawa z wysoko podniesioną grzywą i ogonem. Amerykanie uwielbiają tę rasę, widać to na zawodach, na które przychodzi masa ludzi. Konie te zwane są "pawiami świata zawodów końskich" (peacock of the show horse world) - taka informacja widnieje na pudełku figurki.


Wątrobiano-kasztanowaty koń z rozjaśnioną grzywą i ogonem - znów trafili w mój gust ;) Poprosiłabym tylko o trochę ładniejsze malowanie kopyt.


Ogier ma wplecione w grzywę tradycyjne wstążki koloru złoto-niebieskiego. Ładnie komponują się z maścią. Naprawdę cieszę się, że nie są czerwone ;)


Podoba mi się głowa i to spojrzenie. Ogólnie nie przepadam za tą rasą, ale konik bardzo ładny, chwytający za oko.


Przy okazji opisywania innych figurek z tej serii zapomniałam wspomnieć, że wszystkie mają pod podstawką naklejone kółeczka z filcu, żeby nie rysowały powierzchni, na której zostaną postawione. Dodatkowo każda ma naklejkę z krótkim opisem rasy, którą przedstawia. Oczywiście po angielsku.

Jeszcze filmiki:
1. Americkan Saddlebred w zwolnionym tempie - ładnie widać, że nogi po kolei dotykają ziemi


2. Koń o imieniu Boucheron - American Saddlebred World Champion. Dla tych, którzy chcieliby zobaczyć też inne chody tej rasy i jak wyglądają zawody. Oni tam mają zielony piasek ;)

Pozdrawiam!


11 komentarzy:

  1. No, no... Ładny jest :). Ale ja tam czekam na opis Araba z tej serii :p. Zapraszam do mnie. http://konieschleichlove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że został opisany jako drugi. :) Ostatnio ta rasa bardzo przypadła mi do gustu. Ale fryzów nie przebije... Szkoda, że nie ma dostępnych na allegro Tradów fryzów... :/
    Zapraszam do siebie, jeśli jeszcze nie byłaś ;)
    www.schleich-wiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Wiki Schleich. Nic nie przebije fryzów.
    Niemniej piękny konik, w bardzo ciekawej pozie. Ma bardzo ładne malowanie i rozstawienie nóg :)
    Zapraszam do mnie www.theblackhorse5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękniś <3 Chciałam go sobie spawić, ale odpędził mnie rozmiar ;) Ale może kiedyś moja półka dozna zaszczytu ugoszczenia tego pana (?). U mnie n/n

    OdpowiedzUsuń
  5. Konik bardzo ładny tylko szkoda, że dali te wstążki. Nie wiem dlaczego , ale nie przepadam za takimi dodatkami. Ogólnie rasa koni przypadła mi do gustu :)
    greenhillstable.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie nie zachwyca... Czekam na araba :)
    Pozdrawiam

    PS w pt wysłałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś specjalnie mi się nie podoba :/ Ta rasa mi się nie podoba... wpadnij do mnie schleich-mai.blogspot.com u mnie strasznie długi post.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja uwielbiam tę rasę. Gdy nie podstawka, byłby mój.
    Nominowałam Cię do LA :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny model. Na pewno ładnie wygląda na półce lub za jakąś burżujską, szklaną witryną i cieszy oko. ;D
    PozdrawiaM!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładny ;) . Czy wszystkie konie z tej kolekcji są takie ciemne ? :P
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    figurkischleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Niczego sobie konisko.Ma śliczny ogonek i super malowanie, ale ta poza jakoś mnie odstrasza xd.Jak dla mnie wygląda dość nienaturalnie :P.No i ta przednia nóżka dość zabawnie wygląda taka ukrócona, ale ogólnie nieźle się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)