środa, 29 maja 2013

Breyer Traditional - klacz morgan z zestawu nr 1409

Breyer Traditional nr 1409 Let's Go Riding English to zestaw składający się z amazonki, konia, czapraka, siodła i ogłowia w stylu angielskim oraz plakatu.


O amazonce nie będę się rozpisywać - zainteresowanych odsyłam do postu o niej.
Dziś trochę o kasztanowatej klaczce z czterema skarpetkami, zwanej Marabella, a pieszczotliwie przeze mnie - Mirabelka :)


Mold ten został wyrzeźbiony przez Kathleen Moody w 1997 roku i taka data ('97) widnieje na wewnętrznej stronie nogi. Jest to portret klaczy hodowlanej rasy morgan. Morgany nie są wysokimi końmi - mają w kłębie 14.1 - 15.2 hh (wg AMHA), czyli około 143 - 154 cm (hh = hands high, wysokość w dłoniach, jedna dłoń około 10,16 cm, przelicznik tutaj). Po przeliczeniu wysokości modelu okazuje się, że klaczka ma tylko około 133 cm w kłębie (14,8 cm x 9 = 133,2 cm), jest więc trochę niska. Przy Czesiu wygląda trochę kucykowato.


Nie ma strzałek na kopytach, ale kasztany są na miejscu. Niestarannie wykonana jest też przestrzeń między tylnymi nogami - wygląda to tak, jakby ktoś kawałek ciała wykroił nożem.
Ciekawie ma za to zrobioną grzywę i ogon. Włosy wyglądają na dużo gęstsze niż u innych modeli, które posiadam. Są też falowane a poszczególne pasma są dużo cieńsze. Klacz ma wygoloną grzywę na karku zgodnie z modą amerykańską, a na ogonie ma zapleciony warkocz (zauważyłam to dopiero przy pisaniu tego posta, a jest u mnie już parę lat - spostrzegawcza ja ;) )


Prawdę mówiąc, klacz po przyjeździe wskoczyła na moją prywatną listę "pierwsza do sprzedaży, jakby co", ale jak wezmę ją do ręki, a ona tak na mnie popatrzy tym swoim wzrokiem, to nie mam serca jej sprzedać ;)
Pozdrawiam!

8 komentarzy:

  1. Strasznie mi się podoba ta falowana grzywa :) Ma bardzo ładny drobny puszczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. super :) a gdzie kupiłaś ten zestaw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zestaw kupiłam u ForLessThanEver.com, ale jak wystawili go na Allegro (bo tam też sprzedają).

      Usuń
    2. Ja takiego chce
      I ♡horses

      Usuń
  4. Mi się dziś poszczęściło, i trafiłam Mirkę w innym malowaniu (Buckskin [o ile się nie mylę, jeleniowata?])
    Zapraszam do siebie, nowy post na szybko ;)
    www.schleich-wiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna klacz :) Fajny zestaw, szkoda że taka niska, ale no cóż... Ja obecnie poluję na Pink Magnuma, Gypsy Vannera, Topsails Pier Makera i oczywiście Hicksteada (razem z derką oczywiście.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zdecydowaliście się coś tutaj skrobnąć :)